Šándor: Společnost se z tragédie na FF UK nepoučila. Na závěry šetření se čeká příliš dlouho
Dan Ťok
Výpis příspěvků ke štítku „Dan Ťok“
Cizí peří? Fiala se na billboardech chlubí i dálnicí, kterou připravilo Babišovo ANO
Koalice Spolu spustila kampaň pod sloganem „děláme, co je třeba“. Na jednom z billboardů se například chlubí tím, že vláda Petra Fialy (ODS) otevře za svého působení 207 kilometrů nových dálnic. Počítá do toho však i dálnici D4, kterou připravilo hnutí ANO.
Řada českých řidičů se zbytečně omezuje. Na některé dálnice lze vjet i bez známky
Stejně jako většina ostatních evropských zemí má i Česko zpoplatněné dálnice. Existuje však více než třicítka úseků, na které můžete vjet i bez elektronické známky a nemusíte se bát vysoké pokuty. Zmapovali jsme je všechny.
Dokončená dálniční síť, dráha na letiště či první rychlovlaky. Jak by mělo vypadat Česko 2030
Přestože infrastrukturní stavby v posledních dekádách nerostly takovým tempem, jak by si čeští mohli přát, úřady slibují, že by se to mělo v příštích letech změnit. Vláda věří, že základní dálniční síť bude dokončená do roku 2030, ve stejném roce by měli mít lidé také možnost cestovat na prvních úsecích vysokorychlostních železnicí nebo vlakem z centra Prahy na Letiště Václava Havla. Podívejte se, jak by podle slibů mělo Česko v roce 2030 vypadat.
Foldyna, Ťok nebo Kolovratník dál rozhodují o české železnici. Kupka plánuje čistku
Poslanec SPD Jaroslav Foldyna zůstává nadále členem Správní rady Správy železnic, kam byl před osmi lety jmenován ještě jako představitel vládní ČSSD. Nový ministr dopravy Martin Kupka (ODS) však naznačuje, že by měl být v brzké době odvolán. Sám Foldyna je na svůj odchod připraven.
Po dálnici rychlostí 150 km/h? V Česku by to nebyl problém, stát by ale zchudl
Nová vláda Petra Fialy opět rozvířila diskusi na oblíbené téma „zvyšování rychlostního limitu na českých dálnicích“. Když pomineme samotnou diskutabilnost návrhů toužících po legální jízdě 150 km/h a více, šli by čeští zákonodárci v případě změny omezení směrem vzhůru především proti tendencím v okolních evropských zemích.
Vyšší rychlost na dálnicích? Přibudou mrtví a zranění, nesouhlasí s vládou Kalousek
Vláda premiéra Petra Fialy (ODS) navrhuje, aby se na některých úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h. S tím nesouhlasí expředseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Bývalý ministr financí se totiž obává, že by se touto změnou zvýšil počet mrtvých a raněných na dálnicích.
Rekordmani v čele vlády a ministerstev: Jak si stojí Babiš proti Zemanovi?
Jan Lipavský (Piráti), Jana Černochová (ODS) nebo Petr Gazdík (STAN). To jsou jen některá ze jmen nových ministrů, kteří usednou v nastupující vládě koalice Spolu se Starosty a Piráty. Kdo jsou jejich předchůdci a kdo v české historii ovládal jednotlivé resorty nebo post premiéra nejdéle? Podívejte se na přehledný graf rekordmanů i těch, kteří se v křesle ohřáli jen pár dní.
Povolit na českých dálnicích 150 km/h? Nová vláda je pro, na Západě naopak zpomalují
Nastupující vláda Petra Fialy (ODS) navrhuje, aby se na některých úsecích dálnic mohlo jezdit až 150 km/h. Že by čeští řidiči mohli více šlápnout na plyn, však jde proti trendu, kterým se ubírá západní Evropa. V některých státech naopak zvažují snížení nejvyšší povolené rychlosti. V Česku byl navíc již jednou podobný nápad odmítnut. Bývalý ministr dopravy Dan Ťok tehdy upozorňoval, že české dálnice nejsou na vyšší rychlost stavěné.
KOMENTÁŘ: Volným krokem jsem předešel tramvaje a auta. Video z dopravního pekla v Praze
Dopravní peklo v Praze! Fakt. Silnice rozkopané jak Berlín, kolony aut delší než fronta před Primarkem. Navíc máme před volbami, takže je kvůli tomu ještě veseleji než obvykle. Aby ne, když je chůze rychlejší než jízda autem nebo jindy vychvalovanou pražskou veřejnou dopravou. Sám jsem si to zkusil. Nevěříte? Podívejte se na video.
Výstavba D1 byla za vlády Petra Nečase dobou temna, řekl Havlíček a ocenil Ťoka
Týden před volbami do Poslanecké sněmovny by se měla opět kompletně otevřít dálnice D1. Náhoda? Vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v pořadu 360° na CNN Prima NEWS nicméně přiznal, že to není jen jeho zásluha. Pochválil své předchůdce, kteří sloužili ve vládách Bohuslava Sobotky (dříve ČSSD) a Andreje Babiše (ANO). Kritiku si od Havlíčka naopak vysloužil kabinet Petra Nečase (dříve ODS).
Havlíček otevře rekordní počet kilometrů dálnic. Poděkovat může vysmívanému Ťokovi
Ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) čeká úspěšný rok. Zatímco jeho předchůdci byli pravidelně pod palbou kritiky za směšné počty nově otevřených úseků dálnic, současný šéf resortu přestřihne ve volebním roce pásky hned u 46 kilometrů. To je více, než dokázal jeden z jeho předchůdců Dan Ťok za déle než čtyři roky ve funkci. Havlíček za to však může poděkovat především právě Ťokovi, který otevírané úseky začal stavět.
Zemanův kanál v plném rozsahu nejspíš nemá šanci. Stavbě brání životní prostředí
Příprava výstavby první části kanálu Dunaj-Odra-Labe vzbudila v posledních dnech poprask. Projekt, který by celkově stál víc než půl bilionu korun, však pravděpodobně v celém svém rozsahu nikdy nevznikne. Kromě rozporuplného ekonomického přínosu stojí v cestě vodnímu dílu především ekologické otázky. Navržené varianty koridoru se v podstatě nedokážou vyhnout lokalitám Natura 2000, které spadají pod patronaci Evropské unie.