Dříve měkké dárky urážely. Letos většinu lidí potěší, v kurzu jsou ty, které zahřejí

Poptávka po měkkých dárcích narůstá.

Lidé kupují teplé dárky

Deky s beránkem, designové a luxusnější povlečení, hřejivé polštářky nebo dokonce vyhřívané oblečení. Právě tyto produkty hledá na internetu i v prodejnách v poslední době stále více lidí.

Měkké dárky neboli měkkouši – dříve spíš pozornost, která sice neurazila, ale moc radosti nepřinesla. Letos naopak většinu lidí pravděpodobně potěší. Dárky, které zahřejí, jsou v kurzu. „Je to je dobrá věc, určitě, hlavně v tomhle počasí,“ řekl CNN Prima NEWS jeden z dotazovaných zákazníků.

„Ve spojení se zahříváním budou letos oblíbené dárky, jako je už zmiňované povlečení, ale i deky. Ty vidíme, že rostou o 30 %, i vyhřívané, nebo elektrické dečky a různé termofory nebo hřejivé polštářky,“ uvedla Adéla Berková ze společnosti Heureka. Dodala, že v posledních týdnech roste také zájem o ponožky a svetry. Kromě klasických ponožek, které můžete dostat pod stromeček, vás můžou také zahřát tyto speciální vyhřívací vesty, trička nebo kalhoty.

Dárky, které zahřejí nejen u srdce

Podle ekonomů je hlavním důvodem snaha ušetřit. „Snaží se najít takové dárky, které pomohou, a jedním z nich je to, že budou nakupovat dárky, které zahřejí. Lidé se bojí toho, že budou vysoké poplatky za energie, a proto hledají něco, čím by svým blízkým pomohli, aby nemuseli platit tolik,“ vysvětlil ekonom Vladimír Pikora.

„Vlastně ten největší boom začal už v září, kdy lidé začali přemýšlet nad tím, jak se zahřejí co nejefektivněji. Momentálně se nám ta nabídka dost zužuje, protože jsme nebyli připraveni na tak velký nápor,“ doplňuje marketingový ředitel Insportline Jiří Samek.

Kromě oblečení, dek nebo polštářů lidé stojí i o elektrická topidla. „U nás zákazníci mají největší zájem o elektrické, olejové radiátory a přímotopy,“ uvedla mluvčí Alzy Daniela Chovancová. Zájem je také o chytré termostaty, u kterých byl nárůst v posledním týdnu o více než 11 %.

Tagy: