Václavské náměstí (vizualizace) Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Masarykovo nádraží – vizualizace Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Nádraží Bubny (vizualizace) Zdroj: Správa železnic
Nádraží Bubny (vizualizace) Zdroj: Správa železnic
Nádraží Bubny (vizualizace) Zdroj: Správa železnic
Nádraží Bubny (vizualizace) Zdroj: Správa železnic
Nádraží Bubny (vizualizace) Zdroj: Správa železnic
Náměstí Jiřího z Poděbrad na Vinohradech Zdroj: profimedia.cz
Chystaná podoba náměstí Jiřího z Poděbrad Zdroj: IPR Praha
Chystaná podoba náměstí Jiřího z Poděbrad Zdroj: IPR Praha
Během letošního roku se Praha začne rapidně proměňovat, stavební boom odstartují investice jak od města a státu, tak i od soukromníků. Začne dlouho očekávaná rekonstrukce Václavského náměstí, Pražský okruh se konečně dočká svého prodloužení a rekonstrukci čekají dvě významná nádraží. Podívejte se, co se v hlavním městě změní.
V Praze bude letos pokračovat výstavba metra D z Pankráce do Písnice, což je zároveň největší investice hlavního města. Pokračovat bude dostavba a rekonstrukce Průmyslového paláce i projekční práce na přípravě stavby Vltavské filharmonie. Silničáři budou pokračovat v opravách mostů, kdy další fáze rekonstrukce čeká například Barrandovský most.
ČTĚTE TAKÉ: Česko zažije dálniční boom. Podívejte se, kde nastanou v roce 2024 převratné změny
Rozjede se práce na řadě nových zásadních projektů. „V Praze nás letos čeká největší stavební boom za uplynulá desetiletí,“ napsal na Facebooku pražský náměstek pro územní rozvoj Petr Hlaváček (STAN).
Přátelé, přeju vám naplněný a šťastný rok 2024, ve kterém se bude stavět! V Praze nás letos čeká největší stavební...
Posted by Petr Hlaváček - náměstek pro rozvoj on Monday, January 1, 2024
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Růst Středočeského kraje zatěžuje Prahu, říká Hlaváček. Studie má pomoci odvrátit hrozivý scénář
Proměna pražských náměstí
Na jaře 2024 by měla začít stavba tramvajové trati v horní části Václavského náměstí a celková revitalizace zřejmě nejdůležitějšího náměstí v zemi. Náklady jsou zhruba 1,24 miliardy a stavba potrvá tři roky.
Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou koleje po stranách náměstí a uprostřed vznikne promenáda, jak můžete vidět na vizualizacích níže.
KDE SE KOPNE DO ZEMĚ? 🏗 Nový rok přinese nové realizace. Asi nejočekávanější jsou rekonstrukce veřejných prostranství a...
Posted by Institut plánování a rozvoje Prahy - IPR on Tuesday, January 2, 2024
Nejedná se však o jediné náměstí, které se v Praze začne revitalizovat. Náměstí Jiřího z Poděbrad patří mezi nejoblíbenější místa Pražanů. Lidé do centra Vinohrad míří za gastronomií, zábavou či farmářskými trhy. V brzké době se místo dočká rapidní proměny a kultivace. Rekonstrukce navíc doplní systém na zachycení dešťové vody k zavlažování společně s výsadbou nových stromů.
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Vizualizace Václavského náměstí Zdroj: IPR Praha
Václavské náměstí (vizualizace) Zdroj: IPR Praha
Náměstí Jiřího z Poděbrad na Vinohradech Zdroj: profimedia.cz
Chystaná podoba náměstí Jiřího z Poděbrad Zdroj: IPR Praha
Chystaná podoba náměstí Jiřího z Poděbrad Zdroj: IPR Praha
Nádraží v novém kabátě
Pražský magistrát bude během letoška hledat dodavatele plánovaného dopravního terminálu na místě dnešního Smíchovského nádraží. Vypsání tendru za osm miliard schválili zastupitelé loni v prosinci. Zahájení stavby se předpokládá na konci roku a potrvá pět až sedm let.
V letošním roce by se mělo začít pracovat také na rekonstrukci historického Masarykova nádraží, které bude sloužit jako výchozí stanice trati na letiště. V posledních měsících navíc již došlo k částečnému dokončení developerského projektu Nová Masaryčka v okolí stanice. V budoucnu se však mohou lidé těšit také na pěší přechod přes kolejiště.
Kromě „Masaryčky“ se v souvislosti s tratí na letiště buduje rovněž úsek mezi nádražím Bubny a Výstavištěm. Vlakem na letiště se přesto lidé svezou nejdříve v roce 2030. V prvním čtvrtletí však bude dokončena trolejbusová trať z Veleslavína na Letiště Václava Havla, kde budou jezdit moderní velkokapacitní trolejbusy.
Masarykovo nádraží - vizualizace Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Nová podoba Masarykova nádraží v Praze Zdroj: Správa železnic
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Vizualizace terminálu na Smíchově Zdroj: Správa železnic/CNN Prima NEWS
Pražský okruh
Po letech přešlapování by konečně mělo dojít také k dalšímu rozšíření Pražského okruhu. Blízko k realizaci má konečně úsek 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1, který předloni získal platné územní rozhodnutí. Pravomocně ho potvrdil jihočeský krajský úřad, který případ řešil kvůli námitkám na možnou podjatost pražského magistrátu.
Výstavba podle všeho započne po několika letech odkladu právě letos. Předloňské sčítání dopravy ukázalo, že je tato stavba zásadní pro úlevu dopravy v Praze a středních Čechách. V současnosti na okruhu chybí kromě úseku 511 také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Tuto stavbu však nerealizuje město ale stát.
Sídlo evropské agentury pro kosmický výzkum
Další investicí města bude v roce 2024 přestavba torza budovy na Palmovce, ve které měla původně sídlit radnice Prahy 8. Nově v ní bude Evropská unie pro kosmický program (EUSPA). Do projektu magistrát vloží 850 milionů korun.
K tématu