reklama

Neřold: Obětí na silnicích je stále mnoho, kvůli kampani řidiči chování nezmění

Třetí listopadová neděle je Světovým dnem obětí dopravních nehod. Počet úmrtí na silnicích i díky důrazu na prevenci a bezpečnost aut klesá, přesto jsou ale čísla stále vysoká. Podle vedoucího oddělení BESIP Tomáše Neřolda, který byl hostem ve zprávách CNN Prima NEWS, je Česko v počtu dopravních nehod stále za evropským průměrem.

reklama

V období od ledna do března letošního roku zemřelo na českých silnicích 103 lidí. To je v meziročním porovnání o 15 víc. Za říjen to bylo podle předběžné statistiky 39 lidí, což bylo o 12 méně než vloni. Mezi nejčastější důvody patřila nepřiměřená rychlost či nepozornost při řízení. Na dopravu a počty nehod ale mají velký vliv vládní nařízení související s koronavirem, proto je obtížné provádět meziroční statistická srovnání.

K tématu

„Zaměřovali jsme se právě na nepozornost ze strany řidičů vůči chodcům. Také jsme zdůrazňovali přednosti tramvají. Myslím, že takové skutečnosti mají dopad, ale nechtěl bych to přeceňovat,“ říká vedoucí oddělení BESIP (bezpečnost silničního provozu) Tomáš Neřold, podle kterého jen reklamní kampaň v médiích na snížení nehod nestačí.

„Jde o kombinaci více faktorů, jako je například práce policie. I když se čísla snižují, obětí je více, než jsme plánovali. Jsme za evropským průměrem. Můžeme ale pozitivně hodnotit pokles těžkých zranění,“ dodává.

Světový den obětí dopravních nehod si mimo jiné bude připomínat České sdružení obětí dopravních nehod (ČSODN). To je zodpovědné například za výstavbu Památníku obětem dopravních nehod, který se nachází poblíž nultého kilometru dálnice D1 v Praze na Chodově.

ČSODN bylo založeno v roce 2004 a jeho hlavním cílem je pomáhat pozůstalým obětí dopravních nehod. I když takovou organizaci může leckdo považovat za zbytečnou, podle dopravního psychologa Martina Kořána jsou členy sdružení lidé, kteří ztrátu blízké osoby na silnici často sami zažili, a na setkáních si dokáží navzájem psychicky pomoci.

„Řidiči jsou různí. Znám lidi, kteří jsou jako přímí účastníci dopravní nehody paralyzovaní do konce života. Zažil jsem také řidiče profesionála, který po zavinění těžké dopravní nehody roztrhal svůj řidičský průkaz s tím, že už za volant nikdy nesedne. Jiní se naopak oklepou velmi rychle a další den jsou schopni klidně znovu řídit,“ dodává Kořán.

K tématu

Tagy: auta doprava nehody BESIP Tomáš Neřold dopravní nehody Martin Kořán dopravní psycholog autonehody Světový den obětí dopravních nehod

Další hlavní zprávy

360°

Politiku beru osobně. Vstoupit do ní ale nechci, trpěl bych, přiznal písničkář Klus

Politiku beru osobně. Vstoupit do ní ale nechci, trpěl bych, přiznal písničkář Klus

Od začátku své kariéry se skrze své písně Tomáš Klus vyjadřoval k politické situaci v zemi. Nyní adresuje album Čaučesko dvěma politikům – premiérovi Andreji Babišovi (ANO) a prezidentovi Miloši Zemanovi. „Neútočím na jejich osobnost, ale na jejich skutky, které mají morální dopad na naši společnost,“ uvedl Klus v pořadu 360° Pavlíny Wolfové na CNN Prima NEWS. Sám se však do politiky nehrne, protože by v ní prý trpěl.

Dopis generálů hýbe Francií. Le Penovou táhne vzhůru, lidé spekulují o převratu
Doufali jsme v zázrak. Lidé na sociálních sítích truchlí za 15letého Tomáše
Ruští agenti z Vrbětic povýšili. Pracují pro Kreml, tvrdí novinář Bellingcatu
Mistrovská Slavia nedala v poháru Spartě šanci. Sešívaní si finále zahrají s Plzní
reklama
reklama
Hamáčkovi věřím. Výměna Vrbětic za Sputnik V je nesmysl, zdůrazňuje Babiš

Politika

Domácí zpravodajství

Vláda musí prověřit únik informací v případu Vrbětice, rozhodli poslanci
Pacienti s rakovinou se bojí nejen nemoci, ale i její léčby, přiznal lékař Klener
Zatčený aktivista i vyjádření známých osobností. Česko si připomíná Pražské povstání
Další články
reklama
reklama