reklama

Neřold: Obětí na silnicích je stále mnoho, kvůli kampani řidiči chování nezmění

Třetí listopadová neděle je Světovým dnem obětí dopravních nehod. Počet úmrtí na silnicích i díky důrazu na prevenci a bezpečnost aut klesá, přesto jsou ale čísla stále vysoká. Podle vedoucího oddělení BESIP Tomáše Neřolda, který byl hostem ve zprávách CNN Prima NEWS, je Česko v počtu dopravních nehod stále za evropským průměrem.

reklama

V období od ledna do března letošního roku zemřelo na českých silnicích 103 lidí. To je v meziročním porovnání o 15 víc. Za říjen to bylo podle předběžné statistiky 39 lidí, což bylo o 12 méně než vloni. Mezi nejčastější důvody patřila nepřiměřená rychlost či nepozornost při řízení. Na dopravu a počty nehod ale mají velký vliv vládní nařízení související s koronavirem, proto je obtížné provádět meziroční statistická srovnání.

K tématu

„Zaměřovali jsme se právě na nepozornost ze strany řidičů vůči chodcům. Také jsme zdůrazňovali přednosti tramvají. Myslím, že takové skutečnosti mají dopad, ale nechtěl bych to přeceňovat,“ říká vedoucí oddělení BESIP (bezpečnost silničního provozu) Tomáš Neřold, podle kterého jen reklamní kampaň v médiích na snížení nehod nestačí.

„Jde o kombinaci více faktorů, jako je například práce policie. I když se čísla snižují, obětí je více, než jsme plánovali. Jsme za evropským průměrem. Můžeme ale pozitivně hodnotit pokles těžkých zranění,“ dodává.

Světový den obětí dopravních nehod si mimo jiné bude připomínat České sdružení obětí dopravních nehod (ČSODN). To je zodpovědné například za výstavbu Památníku obětem dopravních nehod, který se nachází poblíž nultého kilometru dálnice D1 v Praze na Chodově.

ČSODN bylo založeno v roce 2004 a jeho hlavním cílem je pomáhat pozůstalým obětí dopravních nehod. I když takovou organizaci může leckdo považovat za zbytečnou, podle dopravního psychologa Martina Kořána jsou členy sdružení lidé, kteří ztrátu blízké osoby na silnici často sami zažili, a na setkáních si dokáží navzájem psychicky pomoci.

„Řidiči jsou různí. Znám lidi, kteří jsou jako přímí účastníci dopravní nehody paralyzovaní do konce života. Zažil jsem také řidiče profesionála, který po zavinění těžké dopravní nehody roztrhal svůj řidičský průkaz s tím, že už za volant nikdy nesedne. Jiní se naopak oklepou velmi rychle a další den jsou schopni klidně znovu řídit,“ dodává Kořán.

K tématu

Tagy: auta doprava nehody BESIP Tomáš Neřold dopravní nehody Martin Kořán dopravní psycholog autonehody Světový den obětí dopravních nehod

Další hlavní zprávy

Zdravotnictví

Další selhání státu: Nemocnice má vakcínu, přesto nemůže očkovat seniory 70+

Další selhání státu: Nemocnice má vakcínu, přesto nemůže očkovat seniory 70+

Neschopnost vlády dostat do krajů a nemocnic vakcíny na očkování se vyšplhala na další úroveň. Zatímco doteď byla největším problémem jejich pomalá distribuce, nově se především v menších městech stává, že sice vakcíny jsou, ale není koho očkovat. Všichni senioři nad 80+ už na očkování byli a ti mladší zatím stát nepustil k rezervaci. Například v Rakovníku se na vládu nespoléhají a volají mladším seniorům sami.

Bizarní úrazy fotbalistů: Příprava steaku, nezatažená ruční brzda i sledování televize
Čísla nově nakažených prudce rostou. Vláda rozhodne o zpřísnění opatření
Jak hodnotí rok s koronavirem Miloš Zeman a Andrej Babiš? Sledujte nedělní Partii
Řada rodičů s pravidelným testováním dětí nesouhlasí. Varují i odborníci
reklama
reklama
Nekrolog za Důl Darkov: Fáral jsem tu 35 let a syn sedm roků, loučí se havíř

Reportáž

Domácí zpravodajství

Fanoušci se sesypali na Kluse, zpoplatnil svůj web. Nestydím se za to, říká zpěvák
Na rakovinu bude umírat více lidí, kvalita péče se snižuje, varuje primář Škola
Další články
reklama
reklama