
Slevové aplikace se při nákupech vyplatí, tvrdí odborníci. Skrývají ale i nebezpečí
Prestiž, zpětná vazba v podobě komplexní zprávy zpracované hodnotiteli certifikovanými EFQM i objektivní pohled na prokázanou úroveň systematického přístupu k řešení problematiky kvality a témat společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje. To vše přinášejí Národní ceny ČR, v rámci kterých každoročně uděluje Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s Radou kvality ČR ocenění organizacím, které se přihlásily do této prestižní národní soutěže.
Zima je ideální dobou pro koupi ojetého auta, a to nejen kvůli zpravidla nižší ceně. Chladné počasí a zhoršené podmínky na silnicích při zkušební jízdě mnohem lépe prověří jeho skutečnou kondici. Závady, které by se za teplého počasí neobjevily, dostanou v mrazu či vlhku vyniknout v plné nahotě. Kupujícímu tedy kromě zjištění pravého stavu vznikne i prostor pro jednání o případné slevě.
Majitelé vozů Mercedes-Benz museli v loňském roce nejčastěji navštívit autorizovaný servis v rámci oficiální svolávací akce. Smyslem těchto návštěv je vyřešení potenciálně nebezpečných závad, které vznikly chybami při výrobě nebo problémy na straně subdodavatelů. Statistiku svolávacích akcí zpracovává specializovaný web svolavacky.cz.
Největší německá síť stanic technické kontroly TÜV vydala svoje tradiční výroční statistiky hodnotící poruchovost jednotlivých modelů automobilů. Vedle značek, které tradičně okupují zadní příčky spolehlivosti jako Dacia, Fiat či Citroën, se mezi nimi ocitla i několikanásobně dražší německá auta.
Zlí jazykové tvrdí, že dnešní auta mají programovanou životnost okolo 200 tisíc kilometrů a všechno nad tuto hranici už se na servisu neúměrně prodraží. Buď jak buď, statistické údaje jasně naznačují, že ta opravdu kvalitní auta už byla dávno vyrobena a že z těch dnešních je těžko kdy některé předčí. Minimum elektroniky, bohatě dimenzovaná konstrukce nebo vysoký počet vyrobených kusů. To všechno jsou společné atributy aut, která průměrně najížděla a najíždí stovky tisíc kilometrů.
Nové auto má sice tovární záruku, ta však nemá nic společného s tím, zda spolehlivě dojedete z bodu A do bodu B. Statistika německého autoklubu ADAC hovoří jasnou řečí. Dokonce ani elektromobily nejsou zárukou, že nezůstanete bezmocně stát u krajnice.
Němec Hans-Jörg von Gemmingen je jedním z nejznámějších majitelů automobilu od americké společnosti Tesla. S Modelem S P85 už ujel více než 1,5 milionu kilometrů. K pozoruhodnému výkonu mu gratuloval samotný Elon Musk.
Svolávací akce jsou běžnou součástí automobilové výroby. Automobilky s jejich pomocí dodatečně řeší nedokonalosti vzniklé při výrobě především s ohledem na možná bezpečnostní rizika pro majitele nebo životní prostředí. Během poslední dekády však jejich počet vzrostl šestinásobně. Poukazuje na to německé Centrum automobilového managementu (CAM).
Že stará Volva hodně vydrží, to je známá věc. Ale co je moc, to je moc. Jediný majitel modelu 740 z amerického státu Missouri ujel se svým autem za třicet let od koupě vozu milion mil čili přes 1,6 milionu kilometrů.
Nejnovější vydání německého TÜV Reportu ukazuje, že zdaleka ne všechna stará auta patří do starého železa. Je však potřeba dobře odlišovat zrno od plev. Jinak vás i zdánlivě výhodná koupě může přijít pěkně draho.
Logika věci velí, že větší a dražší auta najezdí zpravidla více kilometrů v dobré kondici než jejich mladší soukmenovci. Nemusí to ale platit vždy a všude. Síť německých technických kontrol TÜV ve svých početných statistikách eviduje mimo jiné kilometrové rekordmany mezi ojetými auty.
Některé díly se porouchávají velmi často, jiné překvapivě vydrží. To vše bez ohledu na stáří, značku či model vozu. Jak je to možné? Rozsáhlý průzkum, během kterého technici hodnotili 50 nejoblíbenějších vozů v České republice, se záhadě snažil přijít na kloub.