Staňte se držitelem Národní ceny ČR. Příjem přihlášek prodloužen
Prestiž, zpětná vazba v podobě komplexní zprávy zpracované hodnotiteli certifikovanými EFQM i objektivní pohled na prokázanou úroveň systematického přístupu k řešení problematiky kvality a témat společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje. To vše přinášejí Národní ceny ČR, v rámci kterých každoročně uděluje Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s Radou kvality ČR ocenění organizacím, které se přihlásily do této prestižní národní soutěže.
Nákupem ojetiny v zimě lze významně ušetřit. Lepší cena ale není jedinou výhodou
Zima je ideální dobou pro koupi ojetého auta, a to nejen kvůli zpravidla nižší ceně. Chladné počasí a zhoršené podmínky na silnicích při zkušební jízdě mnohem lépe prověří jeho skutečnou kondici. Závady, které by se za teplého počasí neobjevily, dostanou v mrazu či vlhku vyniknout v plné nahotě. Kupujícímu tedy kromě zjištění pravého stavu vznikne i prostor pro jednání o případné slevě.
PŘEHLEDNĚ: Půl milionu kilometrů? Pro některá auta není problém ani dvojnásobek
Zlí jazykové tvrdí, že dnešní auta mají programovanou životnost okolo 200 tisíc kilometrů a všechno nad tuto hranici už se na servisu neúměrně prodraží. Buď jak buď, statistické údaje jasně naznačují, že ta opravdu kvalitní auta už byla dávno vyrobena a že z těch dnešních je těžko kdy některé předčí. Minimum elektroniky, bohatě dimenzovaná konstrukce nebo vysoký počet vyrobených kusů. To všechno jsou společné atributy aut, která průměrně najížděla a najíždí stovky tisíc kilometrů.
Analýza: Auta jsou čím dál méně kvalitní. Oprav doporučených výrobci je šestkrát více
Svolávací akce jsou běžnou součástí automobilové výroby. Automobilky s jejich pomocí dodatečně řeší nedokonalosti vzniklé při výrobě především s ohledem na možná bezpečnostní rizika pro majitele nebo životní prostředí. Během poslední dekády však jejich počet vzrostl šestinásobně. Poukazuje na to německé Centrum automobilového managementu (CAM).
„Nezničitelné“ ojetiny: Tato auta najezdila nejvíce kilometrů ze všech
Logika věci velí, že větší a dražší auta najezdí zpravidla více kilometrů v dobré kondici než jejich mladší soukmenovci. Nemusí to ale platit vždy a všude. Síť německých technických kontrol TÜV ve svých početných statistikách eviduje mimo jiné kilometrové rekordmany mezi ojetými auty.