Největší česko-slovenská soutěž v komunikaci Zlatý Středník prodloužila termín pro odevzdání přihlášek do 16. dubna. Zájemci tak mají ještě téměř dva týdny pro přihlášení do 20 hlavních a 9 oborových kategorií. Během května a června 19 porot složených z téměř 120 porotců všechny přihlášky ohodnotí a vybere ty nejlepší. Slavnostní vyhlášení se uskuteční opět v září.
Projekty do soutěže Zlatý Středník 2024, kterou již 22 let pořádá PR Klub, je tak možné přihlásit až do úterý 16. dubna, a to prostřednictvím nového přihlašovacího systému.
Které kategorie jsou nejpopulárnější?
Mezi nejobsazovanější hlavní kategorie letošního ročníku v tuto chvílí patří Kreativní idea a Externí časopis a noviny. Z oborových pak vede Neziskový sektor. Celkově mohou přihlašovatelé soutěžit v 20 hlavních a 9 oborových kategoriích.
Všechny projekty posoudí celkem 19 porot složených z téměř 120 odborníků z oblastí PR, komunikace, marketingu a audiovizuální tvorby. „Garanti porot i letos poskytnou přihlašovatelům na každý přihlášený projekt písemnou zpětnou vazbu včetně bodového hodnocení. Soutěž vedeme 22 let co možná nejtransparentnějším způsobem, proto se na setkáních porot skutečně věnujeme úplně každému projektu bez jakéhokoliv předvýběru,“ uvádí Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.
Mezi garanty porot patří Barbora Dlabáčková – Head of Communication, TV Nova, Václav Koukolíček – Manažer externí komunikace, Coca-Cola HBC, Daniela Chovancová – Media Relations Manager, Kiwi.com, Denisa Ratajová – Vedoucí Oddělení komunikace a fundraisingu, ADRA CZ, Kateřina Pavlíková – Tisková mluvčí, Čedok, Lucia Brinzanik – Manažerka komunikace a vnějších vztahů, Nadace RSJ, Martin Ayrer – Senior Consultant, AMI Communications, Patricie Šedivá – Head of Communication, T-Mobile, Pavel Jína – Tiskový mluvčí Komunikace podniku, ŠKODA AUTO, Petr Langer – PR & Communication Manager, Alensa, Sandra Feltham – Partner agentury Flagship a President Business Leaders Forum, Šárka Nevoralová – Internal Communication and Sustainability Manager, Komerční banka, Jana Pečenková – členka Výkonného výboru PR Klubu, Ondřej Šafář – Communications and Public Affairs Manager, Takeda, Alžběta Fridrichová – Strategic Consultant & Partner, Adison, Pavel Vlček – Předseda Výkonného výboru PR Klubu, Jitka Němečková – PR konzultant, Kamil Chalupa – PR Account Director, Insighters.
Porotci se zaměří na kritérium efektivity
Pořadatelé soutěže představili novou Grand Prix Měření efektivity a posílili bodovou váhu tohoto kritéria napříč kategoriemi. „Znamená to, že se poroty budou ještě více soustředit na měření výsledků komunikačních aktivit a na vyhodnocování naplnění stanovených cílů. Současně doporučujeme přihlašovatelům uvádět do přihlášek co nejkonkrétněji rozpočet na realizaci, což je důležitá součást pro celkové zhodnocení projektu,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Vedle nové Grand Prix Měření efektivity udělí porota ještě Grand Prix v kategoriích Projekt roku a Nejlepší agentura. A již tradičně je připravena trofej pro držitele Grand Prix Talent a Osobnost roku.
Přihlašovatelé ze Slovenska se hlásí už pátým rokem
„Zlatý středník je na Slovensku známou a etablovanou soutěží. Slovenští přihlašovatelé si pravidelně odnášejí významná ocenění včetně Grand Prix, což je skvělou zprávou pro komunikační trh. Práce, které vznikají, jsou oproti těm českým odvážnější a silnější v kreativě, což ve spojení s výsledky u porot rezonuje, říká Simona Mištíková z agentury Divino.
„Díky PR Klubu jsme se navíc zúčastnili mezinárodního klání World Public Relations and Communication Awards, ve kterém Slovenská spořitelna zvítězila. Ocenili jsme i možnost konzultací, jakým způsobem připravit přihlášku, aby byla klíčová zpráva našeho projektu vhodně předána,“ dodává Štefan Frimmer, ředitel komunikace Slovenské spořitelny a spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který soutěž opětovně zaštítil.
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na https://prihlaska.zlatystrednik.cz/ do 16. dubna. Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub.
Mezi české partnery soutěže patří Mediaboard, T-Mobile, Seyfor, Hero & Outlaw, Visit Portugal, MACEK.LEGAL, Hitrádio, Radiohouse, dm drogerie, CzechTourism, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt a Smilebox. Mezi slovenské partnery patří Slovenská sporiteľňa a Orange. Mediálními partnery soutěže jsou Marketing&Media a CNN Prima News.
Hlavní kategorie 22. ročníku Zlatého středníku
1. Audio a video prezentace
2. Brožura, ročenka a katalog
3. Elektronický časopis a blog
4. Externí tištěný časopis a noviny
5. Integrovaná kampaň
6. Interní komunikace a employee engagement
7. Interní tištěný časopis a noviny
8. Kreativní idea
9. Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs
10. Launch, relaunch, rebranding
11. Mobilní aplikace a inovace
12. Newsletter
13. Nízký rozpočet a jeho efektivita
14. Podcast
15. PR event
16. Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG
17. Struktura, obsah a storytelling
18. Výroční zpráva
19. Využití sociálních sítí a influencer marketing
20. Webové stránky
Oborové kategorie
· Auto-moto a doprava
· Finanční služby
· FMCG, krása a móda
· Neziskový sektor
· Průmysl, strojírenství a energetika
· Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie
· Telekomunikace a IT
· Veřejný sektor a politická komunikace
· Zdravotní péče a farmacie
Grand Prix
· Projekt roku
· Nejlepší agentura
· Talent
· Osobnost PR
· Měření efektivity
Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.
Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící nejlepší komunikační projekty a firemní média vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti, projekty a PR agentury roku.
O PR Klubu
PR Klub je oborovou organizací sdružující přibližně 350 profesionálů v oblasti komunikace a public relations, z toho 41 firem, agentur a institucí, pro které je profesionální komunikace a budování dobré reputace důležité, využívá institucionálního členství. Jeho cílem je podporovat profesní růst svých členů a rozvoj oboru. Pravidelně organizuje vzdělávací akce, diskuze a setkávání týkající se aktuálních oborových a celospolečenských témat z pohledu komunikace. Rovněž pořádá největší komunikační soutěž v Česku Zlatý středník nebo ocenění Mluvčí roku. PR Klub je jednou z nejstarších oborových profesních organizací, vznikl v roce 1998. Sledovat jeho aktivity můžete na sítích Facebook a LinkedIn.