Podle Asociace britských cestovních agentur (ABTA) jsou miliony Britů nabádány k tomu, aby v cestovní kanceláři řekli, že na dovolené onemocněli. Důvodem je vidina peněz.
Taková fakta uvádějí průzkumy provedené společností ABTA. Podle nich je přibližně 19 % turistů po návratu z dovolené osloveno danou cestovkou s dotazy, jestli bylo vše v pořádku.
Jenže mnoho turistů neřekne pravdu. Důvodem je vidina vrácení určité částky za nesplněné služby či komplikace. Příkladem je například tvrzení, že na dovolené dotyční onemocněli. Typickými problémy jsou pak nevolnosti v podobě zvracení či průjmu z vody a jídla v dovolenkové destinaci.
Britové jsou v předstírání různých nemocí kvůli vrácení peněz experti, jak tvrdí agentura ABTA. Kvůli takovýmto podvodníkům jen minulý rok vynaložil cestovní ruch více než 240 milionů liber na boj proti lživým tvrzením. Kvůli těmto nákladům byly posléze zdraženy dovolenkové zájezdy.
Konkrétně ve Velké Británii chce vláda zavést nová pravidla ohledně dovolených ještě před prázdninovou sezonou tohoto roku. Podle ní si turisté neuvědomují, že takové křivé nařčení může skončit až trestem odnětí svobody.
To se stalo například páru z Merseyside, který na dovolené předstíral, že trpí nevolnostmi.
Podle generálního ředitele společnosti ABTA Marka Tanzera turisty nabádají převážně společnosti na správu pohledávek. Jsou to právě tyto společnosti, které lidem vnuknou nápad předstírat nemoc za účel vrácení určité částky.
Velká Británie ale nyní věří, že díky přísnějším pravidlům a kontrolám bude předstírání nemocí jednou provždy konec.