Dětem chybí rutina. Letní doučovací kempy by byly praktické, říká učitel gymnázia

Pomoci žákům, kteří měli problémy s distanční výukou, by měly letní doučovací kempy.

360° 13.5.2021

Podle učitele Adama Škapy z Gymnázia Arabská v Praze dětem chybí řád, rutina i rituály, které by chozením do školy přirozeně získávaly. Dostat návyky zpět by jim mohly pomoci letní kempy. Prohlásil to v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.

Kvůli opatřením proti epidemii covidu byly školy od loňského března po řadu týdnů zavřené a žáci se vzdělávali on-line. Mnozí odborníci upozorňovali, že děti mají doma rozdílné podmínky k učení, důsledkem čehož se prohlubovaly nerovnosti ve vzdělávání.

Pomoci žákům, kteří měli problémy s touto výukou, by měly letní doučovací kempy, na které ministerstvo školství vypsalo dotační program. „Letní doučovací kemp je normální tábor, kde se děti budou učit řádu a rutině a bude to pro ně přirozené a praktické vzdělávání v přírodě, aniž by dítě muselo vidět školní třídu nebo tabuli,“ vysvětlil učitel gymnázia.

Podle něj chybí studentům řád, rutina a rituály, které jsou s výukou spojeny a které by chozením do školy přirozeně získávali. „A to je základní důvod, proč chtějí rodiče dát děti do škol i v létě,“ doplnil.

Výuka ve třídách i v červenci? Úsměvné

Původně ministerstvo uvažoval o organizaci letních vzdělávacích škol. Podle Škapy je to ale nereálné. „Výuka v červenci v neklimatizované třídě, kde je 35 stupňů Celsia, pro mě zní úsměvně a nereálně,“ komentoval.

Škapa v rozhovoru také upozornil na to, že distanční výuka nebyla jednoduchá ani pro učitele. „Většina učitelů je vyčerpána, někteří více než za standardní situace. Musíme si uvědomit, že jedna hodina denní výuky není jedna hodina přípravy. Řada učitelů se musela učit od píky a musela měnit vyučovací strategii,“ vysvětlil učitel z pražského gymnázia.

Letní kempy se konaly už loni. Letos v létě by mohly některým skupinám dětí nabízet i více vzdělávacího obsahu, uvedl ve čtvrtek na konferenci Digitální Česko náměstek ministra školství Karel Kovář.

Tagy: