Na jaře se znovu začne opravovat D1 (Zdroj: CNN Prima NEWS)
V pondělí po zimní pauze začne další část modernizace dálnice D1, řidiči se tak budou muset obrnit trpělivostí. Už o víkendu na ni začali dělníci instalovat dopravní značení. Řidiče čeká i úsekové měření. Modernizace by měla trvat až do podzimu, kdy by měla po devíti letech skončit.
Modernizovat se bude zhruba desetikilometrový úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na Brněnsku. Až dělníci položí na zem poslední mobilní svodidla, veškerý provoz se přesune do směru na Prahu.
„Od neděle se tu bude jezdit ve dvou jízdních pruzích v každém směru. Pravý jízdní pruh má 3,5 metru kvůli náklaďákům, levý jízdní pruh jenom pro osobáky 2,2 metru,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl.
Frézy a gilotiny začnou v dalších dnech rozbíjet starý beton, který má svoje nejlepší léta už dávno za sebou.
„Nový beton je odolný proti rozmrazovacím látkám a solím. Nebude docházet k zatékání vody pod kryt a nebudou se tvořit pomyslné schody mezi jednotlivými deskami,“ popisuje Jiří Zapadlo, vedoucí projektu Metrostav.
Během čtyř měsíců by mělo být mezi 168. až 178 kilometrem hotovo. Dělníci by měli od března začít pracovat i na dalších třech úsecích – u Mirošovic, Humpolce a Velkého Beranova.
Ani letos nebudou na modernizovaných úsecích dálnice chybět radary měřící rychlost projíždějících aut. A dá se předpokládat, že v zúženích vedle nebude nouze o hazardéry, kteří zbytečně ohrozí sebe i ostatní.
Letošní modernizace se týká celkem 48 kilometrů D1. Po kompletně zmodernizované dálnici bez dopravních omezení by se měli řidiči projet letos v říjnu.