OBRAZEM: Dráha na letiště už roste. Podívejte se, jak bude moderní trať vypadat

Pražané se v příštích letech snad konečně dočkají důstojného spojení centra města s Letištěm Václava Havla. Správa železnic tento týden zahájila další z etap stavby – modernizaci části tratě na pražské ruzyňské letiště mezi Bubny a Výstavištěm. První cestující by se mohli po kompletní trati svézt v roce 2029. Podívejte se, jak má vypadat.

„Úsek po novou zastávku Praha-Výstaviště přímo navazuje na už zrekonstruovaný Negrelliho viadukt. Určitým protikladem k této historické stavbě se stane moderní stanice Praha-Bubny se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi,“ dodal zase generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přímý přestup na metro C. Její podoba se bude postupem času měnit. V první fázi, kdy bude jedinou budovou v území, se na její střeše vybuduje travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice.

V další etapě prací vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova. V nádražních vestibulech se budou nacházet komerční prostory, které využijí také obyvatelé budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory.

Modernizovaná trať do nové zastávky Praha-Výstaviště povede z větší části po estakádě. Samotná zastávka vznikne na okraji Stromovky. Nedaleká lávka přes železniční trať zlepší propojení tohoto oblíbeného parku s Letnou.

Nejedná se pouze o dobrou zprávu pro cestující na letiště, dráha povede totiž až do Kladna, takže stavba pomůže například také lidem, kteří cestují do hlavního města ze středních Čech. „Vybudování kvalitního železničního spojení z metropole do největšího města Středočeského kraje a také na nejvýznamnější letiště v Česku patří mezi priority naší vlády,“ sdělil během zahájení ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla je rozdělen na více než desítku staveb. V letech 2017 až 2020 byl rekonstruován Negrelliho viadukt, loni začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Letos plánuje Správa železnic vyhlásit tendry pro stavbu Praha-Ruzyně – Kladno a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží.

Následovat by měly práce v úseku Praha-Ruzyně – Praha Letiště Václava Havla a na novostavbě stanice přímo na letišti. Od roku 2025 se pak plánuje přestavba tří úseků mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Ruzyně. Celá trať by pak měla podle harmonogramu stát v roce 2029.

Tagy: