Ředitel Amazonu: Vánoční špička je dvojnásobná. Přijali jsme tři tisíce brigádníků

Poslední týden před Vánoci tradičně vrcholí nákupní horečka a tlak na dodání objednaného zboží z internetu. Právě po něm je letos extrémní poptávka i kvůli koronavirovým omezením. Internetové obchody a zásilkové služby tak na pomoc najímají brigádníky. Logistickou špičku zažívá i jeden z největších internetových obchodů světa – Amazon. Ten se snaží i v této těžké době své zaměstnance povzbudit a ocenit.

V počátku pandemie šila paní Magda roušky po směnách. Za to i za její přístup ji společnost vyhlásila jako tzv. Amazon Star a dodala jí nový šicí stroj. Podle generálního ředitele Amazonu v Česku Michala Šmída je zaměstnankyně velmi skromná. „Ta její pomoc byla samozřejmá. Pomáhala v době, kdy to bylo nejvíc potřeba. Jako společnost jsme zavedli spousty opatření v boji proti koronaviru, ale ze začátku nám pomáhali zaměstnanci. Díky tomuto společnému týmovému přístupu jsme vše zvládli,“ vysvětlil Šmíd.

Mnoho firem kvůli koronaviru přišlo o zaměstnance, jiné musely přistoupit ke snížení platů. Podle generálního ředitele se Amazon snažil, aby jejich zaměstnanci byli co nejvíce chráněni. Zároveň je chtěli povzbudit. „Pro nás je velmi důležité zaměstnance motivovat a chceme, aby s námi zůstávali a aby se jim u nás líbilo. Máme i další soutěže a motivační bonusy,“ popsal Šmíd.

Měli jsme štěstí, nemuseli jsme propouštět

Nakupování dárků před Vánoci je pro internetové společnosti velkým náporem. „Vánoční špička pro nás znamená vždycky navýšení objemu. Letos jde o zhruba dvojnásobné navýšení. Jako každý rok jsme i letos začali nabírat sezonní zaměstnance. Přijali jsme zhruba tři tisíce pracovníků. Mohu jedině s radostí říct, že se povedlo pomoci třeba i těm, kteří pomoc nejvíce potřebují, protože jiná odvětví neměla takové štěstí a musela propouštět,“ uzavřel generální ředitel Amazonu v Česku Michal Šmíd.

Tagy:
Vánoce objednávky Nový den Amazon zaměstnanci Česko internetový obchod motivace dárky generální ředitel Michal Šmíd Amazon.com