Logo CNN Prima News
Aktuální trendy
Volební výzkumy
Donald Trump
Kalkulačka cen energií
Ukrajina
Prima Česko
Krimi
Počasí
ShowTime
Sportovní komentáře
Jak na energie
Hlasy zločinu
Kariéra
Partie
Témata
  • Menu
  • Domácí
  • Kraje
  • Zahraničí
  • Volby 2025
  • Jak ušetřit
  • Pořady
  • Ekonomika
  • Ukrajina
Přihlášení
  • Můj profil
  • Odhlásit se
  • Vyhledávání
  • Můj profil
    • Nastavení účtu
      Účet
    • Odhlásit se
    • Jste tu poprvé?
      Zaregistrujte se
    • Máte již účet?
      Přihlaste se
App Živě Menu Zavřít TV živě
Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

25. června 2025 19:09
Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel

Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel

25. června 2025 18:37
Zemřel „otec hokejového Baníku“. Bývalý brankář a trenér Novák podlehl těžké nemoci

Zemřel „otec hokejového Baníku“. Bývalý brankář a trenér Novák podlehl těžké nemoci

25. června 2025 17:47
Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel

Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel

25. června 2025 18:37
Zemřel „otec hokejového Baníku“. Bývalý brankář a trenér Novák podlehl těžké nemoci

Zemřel „otec hokejového Baníku“. Bývalý brankář a trenér Novák podlehl těžké nemoci

25. června 2025 17:47
Zdeněk Orct měl vážnou nehodu. Pro bývalého hokejového brankáře letěl vrtulník

Zdeněk Orct měl vážnou nehodu. Pro bývalého hokejového brankáře letěl vrtulník

25. června 2025 16:11
Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

25. června 2025 19:09
Tragický pád u sopky Rinjani: Turistka se zřítila do rokle, našli ji mrtvou 600 metrů hluboko

Tragický pád u sopky Rinjani: Turistka se zřítila do rokle, našli ji mrtvou 600 metrů hluboko

25. června 2025 18:10
Sbohem, andílku. Tomáška měla zabít zákeřná bakterie z bazénu, rodina poslala vzkaz do nebe

Sbohem, andílku. Tomáška měla zabít zákeřná bakterie z bazénu, rodina poslala vzkaz do nebe

25. června 2025 17:27
Postoj k euru? V ODS se neshodnou. Fiala postupně otáčí, lidem doporučuje přemlouvání

Postoj k euru? V ODS se neshodnou. Fiala postupně otáčí, lidem doporučuje přemlouvání

25. června 2025 05:11
Česku hrozí „to nejhorší“, varoval Kubáček. Proč se lidé mohou obrátit proti vlastní armádě?

Česku hrozí „to nejhorší“, varoval Kubáček. Proč se lidé mohou obrátit proti vlastní armádě?

24. června 2025 11:02
Babišův plán na jednobarevnou vládu má háček. SPD chce do vlády, Motoristé mu „nerozumí“

Babišův plán na jednobarevnou vládu má háček. SPD chce do vlády, Motoristé mu „nerozumí“

24. června 2025 05:11
Cestovní pojištění PŘEHLEDNĚ: Na co si dát před dovolenou pozor a jak se vyhnout drahé léčbě?

Cestovní pojištění PŘEHLEDNĚ: Na co si dát před dovolenou pozor a jak se vyhnout drahé léčbě?

24. června 2025 19:11
Některé lidi překvapily vysoké nedoplatky za teplo. Jak a proč je lze reklamovat?

Některé lidi překvapily vysoké nedoplatky za teplo. Jak a proč je lze reklamovat?

18. června 2025 10:54
KVÍZ: Co víte o investicích? Otestujte si své znalosti před důležitým rozhodováním

KVÍZ: Co víte o investicích? Otestujte si své znalosti před důležitým rozhodováním

17. června 2025 06:01
Pivo za 150 a slunečník za pětistovku. Kolik zaplatíte v Itálii za špagety, kafe či zmrzlinu?

Pivo za 150 a slunečník za pětistovku. Kolik zaplatíte v Itálii za špagety, kafe či zmrzlinu?

25. června 2025 10:09
Postoj k euru? V ODS se neshodnou. Fiala postupně otáčí, lidem doporučuje přemlouvání

Postoj k euru? V ODS se neshodnou. Fiala postupně otáčí, lidem doporučuje přemlouvání

25. června 2025 05:11
Studentům začínají letní brigády. Jaká je nejoblíbenější práce a kolik si průměrně vydělají?

Studentům začínají letní brigády. Jaká je nejoblíbenější práce a kolik si průměrně vydělají?

24. června 2025 23:52
Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

25. června 2025 19:09
Trump a Zelenskyj si protiřečí: Mluvili o příměří s Ruskem? Hlava USA chce schůzku s Putinem

Trump a Zelenskyj si protiřečí: Mluvili o příměří s Ruskem? Hlava USA chce schůzku s Putinem

25. června 2025 16:38
Dusno na summitu NATO: Držte Trumpa od Zelenského dál, přejí si spojenci. V zákulisí zuří spory

Dusno na summitu NATO: Držte Trumpa od Zelenského dál, přejí si spojenci. V zákulisí zuří spory

25. června 2025 07:32
Domácí
  • Volby 2025
  • Politika
  • Koronavirus
  • Počasí
  • Praha
  • Středočeský kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Liberecký kraj
Zahraničí
  • Ukrajina
  • Slovensko
  • Rusko
  • Izrael
  • Evropská unie
  • Německo
  • Čína
Byznys
  • Finance
  • Kryptoměny
  • Hypotéky
  • Daně
  • Ekonomika
  • Energetika
  • Média
Sport
  • MMA
  • Fotbal
  • Hokej
  • Tenis
  • Moto
Lifestyle
  • Cestování
  • Zdraví
  • Historie
  • Kultura
  • Věda a technologie
  • Filmy
  • Seriály
Krimi
  • Soudy
  • Nehody
  • Požáry
  • Vraždy
  • Krimi v TV
Pořady
  • Partie
  • Hlavní zprávy
  • 360°
  • Nový den
  • Interview
  • K věci
Prima+
  • Prima Fresh
  • Prima Zoom
  • Prima Ženy
  • Prima COOL
  • Prima DOMA
  • Prima Living
  • ShowTime
  • Svět zvířat
  • Gaming
  • Auto
  • TV program
  • Pořady
Sledujte nás Facebook X.com Instagram YouTube
Donald Trump
Trump a Zelenskyj si protiřečí: Mluvili o příměří s Ruskem? Hlava USA chce schůzku s Putinem
Více informací
Média
ČT má nového šéfa. Zvolila obchodního ředitele Chudárka, ten chce výrazně zredukovat vedení
Více informací
NATO
Země NATO se shodly na navýšení výdajů na obranu. Nově do ní investují pět procent HDP
Více informací
Domácí
Česko koupí 24 nových obrněných vozidel Titus. Cena překročí čtyři miliardy
Více informací
Vláda
Pět procent HDP na obranu? Česko je připraveno, oznámil Fiala. Předpokládá shodu NATO
Více informací
Pardubický kraj
Zvrat v případu zastřelené feny v Pardubicích: Útok zachytily kamery. Soused se nyní přiznal
Více informací
Sněmovna
Zazněla typická hláška Andreje Babiše: Neodstoupím. Spolu ho kritizuje za blokování Sněmovny
Více informací
Trump a Zelenskyj si protiřečí: Mluvili o příměří s Ruskem? Hlava USA chce schůzku s Putinem

Trump a Zelenskyj si protiřečí: Mluvili o příměří s Ruskem? Hlava USA chce schůzku s Putinem

MAPA: Obědy do stovky i krajské speciality. Kde se po celém Česku kvalitně a levně najíte?

MAPA: Obědy do stovky i krajské speciality. Kde se po celém Česku kvalitně a levně najíte?

Česko v sevření horka. Poznejte vychytávky i rady, abyste vysoké teploty zvládli ve zdraví

Česko v sevření horka. Poznejte vychytávky i rady, abyste vysoké teploty zvládli ve zdraví

CNN Prima News ■ Lifestyle Lidé Rozhovor

Radní: Cyklisty neprotežuju, ale nechci Prahu jen pro auta. Metro D bude do roku 2029

  • Téma: Rozhovor
  • Renáta Bohuslavová
  • 20. března 2022 06:35
Pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) věří, že metro D bude dokončeno v roce 2029.

Pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) věří, že metro D bude dokončeno v roce 2029. Zdroj: Profimedia.cz

  • Zavřít
Pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) věří, že metro D bude dokončeno v roce 2029.

Pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) věří, že metro D bude dokončeno v roce 2029. Zdroj: Profimedia.cz

Řidiči vs. cyklisté. Věčné téma hádek členů vedení metropole i samotných Pražanů. Radní pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha Sobě) odmítá nálepku politika, jenž protežuje cyklodopravu. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS ale současně říká, že Praha nemůže být jen pro auta, jak prý chce ODS. Mluví také o tom, kde se dají očekávat největší komplikace v souvislosti s opravami Barrandovského mostu. Za největší úspěch považuje zisk stavebního povolení na metro D.

Seznam.cz banner

Začátkem března se vám po dlouhých téměř patnácti letech řečí podařilo získat stavební povolení na metro D. Laicky řečeno to znamená, že se může konečně začít stavět. Jak rychle to půjde teď?
Máme za sebou dny nadšení, které prostupuje napříč úřadem, protože takovýto krok v tom českém právním prostředí je neuvěřitelným úspěchem. Pro nás to byla poslední meta, které jsme museli docílit. Když jsem nastupoval, tak jsme neměli ani územní rozhodnutí. Musel proběhnout i geologický průzkum, který se dodělal ke konci minulého roku. No a teď můžeme začít stavět. Máme vysoutěženého i zhotovitele. Chci poděkovat všem lidem, kteří se na procesu podíleli. Je na tom vidět, že k tomu přistupovali opravdu zodpovědně a teď mohou sklízet plody své práce. Přípravné práce zahájíme ke konci března a postupně se celá stavba rozjede a v dubnu, myslím, uděláme i oficiální zahájení.

Myslím, že je vidět, že pode mnou na odboru dopravy se pořádně maká.

Jak rychle bychom se tedy mohli dočkat toho, že osm zastávek z Pankráce až na Libuš bude hotových?
Máme odsouhlasený první úsek Pankrác – Nové dvory. Ten budeme stavět v první fázi. Máme na něj ušetřené peníze, případně ještě vyjednáváme úvěr od Evropské banky. Na další úseky potřebujeme zajistit spolufinancování státu nebo Evropské unie. V dalších fázích ale nejde o tak komplikované úseky. Nejkomplikovanější je stanice Pankrác, která bude přestupní a vše se bude stavět za provozu. Na návazné úseky máme ještě čas.

Vizualizace ukazuje podobu stanice metra D - Nové Dvory. Autorem návrhu je Stanislav Kolíbal.
4 fotografií

Ohrozí stavbu metra D válka na Ukrajině? Firma Strabag má vazby na ruského oligarchu

Domácí

Takže k zastavení metra C nedojde?
Nedojde, ale bude asi roční období, kdy se nebude na Pankráci moct vystupovat ani nastupovat. I kvůli tomu jsme tam z Pražského povstání prodloužili tramvajovou trať a jezdí tam linka 19.

To byl důvod stavby jedné zastávky, i přesto, že jste za to byl terčem posměchu?
Nevím, kdo se mi smál, ale každopádně od prvních dnů je zastávka velice využívaná. Jezdí tam v normálních spojích kolem 20 lidí, což je celkem velký objem.

Kdy by tedy mělo být metro D hotové?
V roce 2029.

Platí to, že na lince metra D bude jezdit metro bez řidiče?
Ano. Ještě s Petrem Dolínkem (ČSSD) jako bývalým poslancem a mým předchůdcem jsme prosadili změnu zákona, aby tam mohlo jezdit automatizované metro tak, jak to dnes známe ze světa. Přinese to větší kapacitu tím, že může metro jezdit v kratším intervalu (dnes je interval 105 vteřin, nově by měl být jen 85 vteřin, pozn. red.), a zároveň i větší bezpečnost tím, že na nástupišti bude stěna s automatickými dveřmi a není možné se na kolejiště dostat dřív, než souprava přijede.

Sebrali jste ziskem stavebního povolení vítr z plachet opozici? Protože jedním z hlavních jejich argumentů, co je v Praze třeba udělat, je metro D a často vám opozice z ODS a ANO vyčítala, že děláte málo...
Je to určitě velký úspěch, protože dotáhnout jakoukoliv velkou stavbu v tomto prostředí je obrovsky složité. Vybavit tu stavbu přes všechny kroky jako územní rozhodnutí, změnu územního plánu, výkup pozemků, dohody v území na rozvoji, prodloužení posudku vlivu EIA a nakonec i to stavební povolení je skutečně nesmírně náročné. A to nepočítám právě útoky ze strany opozice. Myslím, že je vidět, že pode mnou na odboru dopravy se pořádně maká.

Berete to jako svůj největší úspěch coby náměstka pro pražskou dopravu?
Metro D je určitě nejvýznamnější projekt pro Prahu. Určitě nejvýznamnější projekt tohoto desetiletí v České republice.

Pojďme krátce k metru O, které jste jako Praha sobě představili. Piráti jsou trochu smutní a překvapení, že jste to představili jako vlastní projekt. Byl to úmysl?
V týmu jsme to připravovali dva roky a chtěli jsme veřejnost seznámit s tím, co jsme vytvořili. Chtěl jsem odprezentovat spíš práci celého mého týmu.

Žádný nápad ODS jsme nemohli ukrást, když až my přicházíme s tím, že se má na metru O pracovat. Předtím nikdo s konkrétními kroky nepřišel

Jak moc je metro O vize, váš sen a jak moc je to realita?
Zrovna jsme se bavili o metru D, a pokud se v roce 2029 dodělá, tak tím se nemůže rozvoj města v Praze zastavit. Musíme mít připravené další projekty. Tohle byla zásadní chyba toho předchozího vedení. Když jsem v roce 2018 nastoupil, Blanka byla otevřená v roce 2015, ale nebyla připravená žádná Blanka 2, aby se okamžitě mohlo začít stavět. Ve městě i v tom státě by se zásadní infrastrukturní stavby měly připravovat tak, aby na sebe navazovaly, a ne, že až v roce 2019, když jsem se toho ujal, tak se začala projektovat Blanka 2. Myšlení, že musíme nejdříve dodělat něco, abychom mohli připravovat něco dalšího, je špatné a tratí na tom rozvoj města.

Metro O podle návrhu náměstka Adama Scheinherra

Pražané by se mohli dočkat nového metra O. Podívejte se, odkud kam vás sveze

Politika

Nějaké návrhy metra O nebo metra E přeci ze strany ODS byly. I vy sami přiznáváte, že jste se projekty inspirovali. V jaké byly fázi připravenosti?
To byly čistě jen nápady. Nikdo na nich nepracoval a nikdo je neprověřoval. My jsme to prověření udělali. Připravili jsme dopravní model, který nám opodstatnil, že v tom nejvytíženějším úseku mezi Smíchovem a Budějovickou by denně jezdilo už podle dnešního stavu cestujících asi 150 tisíc lidí denně, což je jasný důkaz, že už dnes by ta linka byla potřeba, natož za dvacet let, kdy rozvoj města postoupí mnohem dále. Budeme tu mít možná dalších 300 tisíc obyvatel a bude mnohem větší poptávka po přepravě. Každé větší město nakonec dochází k tomu, že zbuduje i okružní linku metra, která nejezdí přes centrum a odlehčí mu a nabídne alternativu těm, kteří do centra nepotřebují.

Nevykradli jste trochu nápad ODS?
Já vůbec nevím, že by šlo o nápad ODS. Vím, že na to byly zpracovány nějaké dopravní studie v 80. letech. ODS na tom nepracovala a nic pro to neudělala a já budu jen rád, pokud na tom bude politická shoda napříč stranami. Žádný nápad ODS jsme nemohli ukrást, když až my přicházíme s tím, že se na tom má pracovat. Předtím nikdo s konkrétními kroky nepřišel.

Už máte slibovanou pracovní skupinu, která by se stavbě metra O měla věnovat? Co by mělo být jejím výsledkem?
Ne, akorát k tomu připravuji materiál. Jejími členy budou zástupci městských organizací – IPR, TSK, Ropid, dopravního podniku, dále sociolog, sociální ekonom, urbanista, architekt, specialista na rozvoj území atd. Budou tam samozřejmě i politici, zástupce opozice i SŽDC.

Výsledkem by mělo být zadání pro studii proveditelnosti, která by posoudila konkrétní ekonomické aspekty a posoudila by, kudy přesně by linka měla vést. V této době by se měly stavět i vysokorychlostní tratě a ta koordinace musí být i směrem k železnici. Třeba z Pardubic do Prahy to bude 15 minut a z Brna hodinu a cestování bude mnohem rychlejší a budeme cestující muset rozdistribuovat po Praze a už dnes je zřejmé, že tři základní přestupní body kapacitně nestačí a jsou přetížené.

ODS má špatné uvažování. Podle ní se má Praha soustředit na automobily, ale takhle to být nemá

Zaspali jsme v tom dvacet, třicet let a mělo to už být hotové?
Spousta věcí už hotová být měla – pražský okruh, městský okruh i metro D, ale je ještě relativně čas. Pokud se to teď zadá tak, aby se to stihlo zároveň s rozvojem území, které je plánované. Jde o brownfieldy určené k zástavbě, kde vzniknou nové byty a nové služby a musí být kapacitně obslouženy kolejovou dopravou. Jde o to, aby to plynule navázalo na dostavbu metra D a městského okruhu. I proto je nyní ten nejvhodnější okamžik, abychom to podchytili. Když to stihneme včas, tak se vyhneme problémům jako třeba u metra D, že nebyly vyřešeny majetkoprávní vztahy a tím se vše hodně brzdilo.

Jaká je vaše vize rozvoje Prahy. Vezměme tři základní pilíře – auta, chodci, cyklisti. Komu a jak by město podle vás mělo sloužit?
Není to o tom, že bychom se měli věnovat jen autům nebo chodcům nebo MHD. To je špatné uvažování a má ho třeba ODS. Podle ní se má Praha soustředit na automobily, ale takhle to být nemá. Musíme se věnovat všem druhům dopravy podle podmínek, které nám město dává. Třeba do historického centra města všechno nedostaneme a musíme zde dát víc prostoru pro MHD a pěší, vně Prahy pak musíme budovat okruhy, aby ho auta mohla objet.

Některá západní města jako Paříž nebo Kodaň postupně ubírají místa na parkování. Je i toto cesta, jak třeba v centru Prahy parkování řešit?
Nemyslím si to a nezvažuji to. Už teď máme málo parkovacích míst.

Reaguji na to, co jste mi řekl v minulém rozhovoru, že je Praha přetížená a víc aut se do ní už jednoduše nevejde. Tak se ptám, jak to řešit, když okruhy budou třeba až za 20 let, pokud vůbec.
Proto je třeba okruhy stavět a proto je třeba nabízet lidem alternativu a budovat MHD. Začali jsme stavět i tramvajové tratě do okrajových částí města. Vlastně poslední velká tramvajová trať byla vybudována před 20 lety na Barrandov a od té doby se tramvajová síť příliš nerozvíjela. Loni jsme zahájili stavbu z Barrandova až ke Slivenci, letos zahájíme stavbu z Divoké Šárky až na Dědinu a z Modřan až do Libuše a připravujeme další projekty. Snažíme se budovat i bezbariérové přístupy na zastávky, nové přechody v centru atd. Snažíme se, aby město bylo pro obyčejný život Pražanů komfortnější a bezpečnější.

Když mluvíte o tramvajích, v minulosti se hovořilo o tramvaji do Jesenice u Prahy. Je ve vašich plánech tato stavba?
Tahle tramvajová trať se neprokázala jako efektivní a ve strategii rozvoje není plánovaná. Ve Středočeském kraji je plánovaná tramvaj do Zdib, která by vedla z Kobylis, kde má u dálnice D8 vzniknout i velké parkoviště.

Zbrusu nový Dvorecký most propojí Smíchov a Pankrác

Volební rok v Praze: Začne výstavba metra či mostů, co se v hlavním městě promění?

Komunální volby

Pojďme k tolik ožehavé opravě Barrandovského mostu. Jde o první fázi a bude trvat tři a půl měsíce. Dá se jednoduše říct, kudy povedou ty hlavní objízdné trasy?
Ano, první etapa začne v první půlce května a potrvá přesně 110 dnů. Je to naprosto jednoduché, hlavní objízdná trasa vede po Pražském okruhu a dále po magistrále nebo barrandovskou spojkou.

Kde vy sám čekáte největší přetlak a zatížení?
Určitě Strakonická, samotný Barrandovský most, Jižní spojka, ale i ulice v centru města okolo Palackého mostu, Jiráskova mostu, Resslovy ulice. Bude to mít negativní vliv na průjezdnost, ale to se bez toho udělat nedá.

Adam Scheinherr

Dopravní peklo v Praze jen tak neskončí. Podle náměstka je kapacita silnic o pětinu nižší

Rozhovor

Jste připraven na kritiku, která se v souvislosti s uzavřením Barrandovského mostu na vaši hlavu snese?
Mám možnost zajistit pro budoucnost Prahy to, že most nespadne a nedopadne to jako Trojská lávka nebo most v Janově, jelikož jde typově o tu samou konstrukci. A to si myslím, že by měl odpovědný politik a správce udělat. Na kritiku jsem připraven, ale myslím si, že spousta občanů chápe, že pokud má město žít a dále se rozvíjet, tak musíme taky opravovat.

Praze sobě to před volbami může ublížit a můžete ztratit preference, to si uvědomujete?
Samozřejmě, že je možné, že to budou chtít oponenti zneužít. Ale já se vážně nemohu řídit podle voleb. Věřím, že občané ocení i to, jak jsme to připravili a vše vysoutěžili. První etapa měla původně trvat devět měsíců, ale my jsme to stáhli na tři a půl měsíce. Budeme to hlavně koncentrovat do letních měsíců, kdy je doprava v Praze nejmenší.

Navíc jsme udělali spoustu opatření předem – připravili jsme objízdné trasy a návazné ulice. Když jsem nastoupil a začali jsme opravu připravovat, tak jsme začali i s opravami v přilehlých ulicích, aby během doby, když bude Barrandovský most opravovat, nedošlo k havárii jinde. Kdo se na to bude chtít dívat objektivně, tak musí ocenit naše úsilí i to, že dělníci budou na místě pracovat 24 hodin denně, aby se to stihlo v termínu.

Náměstkem už jste skoro 3,5 roku. V souvislosti s blížícími se volbami se musím zeptat, zda budete znovu kandidovat a chtěl byste jako náměstek pro dopravu pokračovat?
Určitě. Budu se snažit získat důvěru. Myslím, že je to i pro Prahu velice důležité, protože mít kontinuitu právě u těch velkých projektů, je obrovsky důležité. Stává se, že přijde nová garnitura a některé projekty zarazí, což je pak pro rozvoj Prahy obrovsky negativní.

Nikoho nezvýhodňujeme a cyklisty už vůbec ne. Rozdíl je v tom, že v minulosti se pěším a cyklistům vůbec nevěnovalo úsilí.

Vysvětlete, jak je to s Prahou sobě a důrazem na cyklodopravu. Během vaší vlády dáváte větší důraz na cyklodopravu a prostor pro pěší, něž pro auta. Je to vidět třeba i na tom, že jen loni právě na cyklostezky vydali enormní peníze, udělali jste si jako Praha sobě cyklostezku na magistrále, na Praze 7 a tak dále...
Není to tak. Nikoho nezvýhodňujeme, a cyklisty už vůbec ne. Rozdíl je v tom, že v minulosti se pěším a cyklistům vůbec nevěnovalo úsilí. My ho nyní věnujeme a opozice se to snaží zneužít proti nám a snaží se mě zaškatulkovat. Ale já jsem zahájil největší automobilovou stavbu ve městě – dostavbu městského okruhu a je tak vidět, že tomu věnuji velké úsilí.

Tak proč třeba metro D už stavební povolení má a městský okruh ho ještě nemá.
Městský okruh jsme začali projektovat teprve v roce 2019. Tady nebylo vůbec nic připraveného. U metra D byl aspoň schválený záměr. Taková stavba, kde je cca 10 kilometrů tunelů se nenaprojektuje za tři roky. Museli jsme udělat nejdřív geologický průzkum a teď jsme ve fázi, kdy máme hotovou dokumentaci pro územní rozhodnutí, a letos bychom ji měli podávat na úřad. I v tomto jsme udělali hrozně moc a jen za přípravné práce utrácíme asi 200 milionů ročně.

Takže nejste velkým průkopníkem cyklodopravy, jak opozice často tvrdí?
Ne. Racionálně uvažuji nad všemi druhy dopravy. Auta prostě nedostaneme do všech historických uliček v centru města, tam je nejefektivnější tramvajová doprava, protože ta na zábor místa přepraví nejvíce lidí. Přirozeným pohybem je navíc pěší doprava, kde jsme věnovali čas novým přechodům a rozšiřování ostrůvků MHD atd.  Ale souběžně s tím musíme věnovat i dostatek času na kapacity pro objízdnou infrastrukturu. Za mě se podařilo vykoupit první pozemky i pro Pražský okruh a snažíme se pomáhat státu v jeho roli. Přitom úsek 511 je jeden z nejpotřebnějších úseků v této republice.

Proč vzniká cyklopruh na místě, kde je cyklostezka? Příklad z Modřan do Braníka?
Není tam cyklostezka, ale je tam stezka pro pěší a cyklisty, která je extrémně využívaná. Jsou tam pěší, rodiče s kočárky a ta stezka je naprosto přecpaná a nedá se tam projet. Navíc v Modřanech byly cyklopruhy vybudovány tak, aby se nesnížil počet jízdních pruhů na auta. Už dříve tudy cca 20 procent cyklistů nejezdilo právě proto, že byla úplně přecpaná a jezdilo už po Modřanské nebo po Podolském nábřeží.

Vy sám byste tedy raději jel po silnici?
Záleží na tom, kam a proč jedu. Pokud bych spěchal, tak bych jel po silnici. Navíc letos bude stezka rekonstruovaná a je dobré mít připravenou i alternativu.

K tématu

Praha
Se souhlasem Sergia A.

Anglicky na mě nemluv, vole, vypadni odsud. Strážníci se hrubě pustili do cizince na kole

K tématu

Názory
Ve městech je vedle MHD alternativou aut č. 1 jízdní kolo.

KOMENTÁŘ: Zbytečná válka mezi cyklisty a řidiči. V Kodani si dokáží všichni vyjít vstříc

Tagy:
cyklistika doprava rozhovor Adam Scheinherr metro D Pražský okruh Praha Praha sobě rozvoj Barrandovský most metro O
Renáta Bohuslavová

Renáta Bohuslavová

redaktorka FTV Prima, CNN Prima NEWS

Všechny články autora
Sdílejte článek Facebook X.com

Právě se děje

19:09

Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku?

18:37

Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel

18:26

Zámeček Petrovice: Domov hraběnky zapletené do sebevraždy Rudolfa I.

18:10

Tragický pád u sopky Rinjani: Turistka se zřítila do rokle, našli ji mrtvou 600 metrů hluboko

17:47

Zemřel „otec hokejového Baníku“. Bývalý brankář a trenér Novák podlehl těžké nemoci

Další zprávy

Mohlo by vás zajímat

Tento typ rakoviny se šíří skrytě a znepokojivou rychlostí. Následující příznaky nepodceňujte

Tento typ rakoviny se šíří skrytě a znepokojivou rychlostí. Následující příznaky nepodceňujte

Rozhodčí z Kladna skočil kvůli požáru z okna a zlomil si obě nohy. Poté se vydal pískat zápas

Rozhodčí z Kladna skočil kvůli požáru z okna a zlomil si obě nohy. Poté se vydal pískat zápas

Místo Hitlera „hajlující“ Musk: Rakušan to schytává za památeční video. Drzost, zuří Vondráček

Místo Hitlera „hajlující“ Musk: Rakušan to schytává za památeční video. Drzost, zuří Vondráček

Návrhy pro vás

Žebříček nejhorších jídel světa. Umístily se i tři české pokrmy, vévodí skandinávská kuchyně

Žebříček nejhorších jídel světa. Umístily se i tři české pokrmy, vévodí skandinávská kuchyně

Sníh, jak ho neznáte: Jak rychle padá i z čeho se skládá. A vločky nejsou bílé

Sníh, jak ho neznáte: Jak rychle padá i z čeho se skládá. A vločky nejsou bílé

TEST: Obstáli byste u přijímaček na střední školu? Ověřte si své znalosti z českého jazyka

TEST: Obstáli byste u přijímaček na střední školu? Ověřte si své znalosti z českého jazyka

prima-cnn-news

Kreml verbuje „armádu bez pasu“. Ohrožuje nový zákon i Čechy žijící v Rusku? Metro srazilo ve stanici Hlavní nádraží člověka. Na místě zemřel Česko v sevření horka. Poznejte vychytávky i rady, abyste vysoké teploty zvládli ve zdraví

prima-zeny

Prima slaví 32. narozeniny. Přináší nabitý letní program i řadu podzimních trháků Novinky ze ZOO: Karolína s Danielem balí kufry, Marka zatknou a Happy odmítne máma Nová láska Lambory? Chtěl bych věřit, že jsme si vytvořili pouto, říká o koni Samovi

prima-zoom

Třetina lidí na světě má v mozku parazita Policie zastřelila obřího sumce, který ohrožoval návštěvníky jezera v Bavorsku. Fotka vyvolala ostré reakce Nejdražší sýr na světě stojí desítky tisíc korun. Vyrábí se ze vzácného mléka a je označován za elixír mládí

prima-fresh

Vláčný kakaový dort s borůvkovým krémem – perfektní moučník na oslavu léta Pečené čevabčiči s bramborami z jednoho pekáče podle Pepy Nemravy – ideální chalupářské jídlo Letní salát s krůtím masem, slaninou, fazolkami a jablkem – vydatné jídlo pro všední den

prima-cool

Duke Nukem se dočká nové adaptace Hvězda Sněhurky překonala záplavu nenávisti díky psychiatrovi. Teď má recept na správný život Do Varů míří hvězda Padesáti odstínů šedi a Thorův dobrý přítel

playboy

Co vás čeká v červnovém vydání magazínu Playboy? Nový sexuální trend dráždí i děsí: Sex s cizím mužem jako záchrana manželství Chytrý muž spí dvakrát: Proč si zdřímnout a jak tím zpomalit stárnutí mozku o šest let

lajk

Rychlé miliony českých influencerů: Sharlota a Stejk přiznali konkrétní částky Xholakys chce seknout se svlékáním. V nové kariéře chce lidem pomáhat duševně Rychlé a efektivní, peníze vydělaný, komentoval prohru Kuběnka. Koho vyzval do dalšího zápasu?

prima-living

Objevte tajemství krásných růží! Jak se o ně starat, aby bohatě kvetly Rychlá letní bábovka ze šlehačky s pikantním červeným rybízem Květiny na slunce: 10 trvalek a letniček pro zahradu i balkon

Populární témata

Jak zhubnout Nejlepší filmy 2024 Nejlepší horory TV program Změna času Partie Počasí Kdy budou volby ZOO Nové začátky Auto – katalog 7 pádů Honzy Dědka Volby 2025 Svařené víno Tatarák podle Pohlreicha Aloe vera Pěstování lichořeřišnice Výpočet ascendentu Tvarohové knedlíky Nejlepší palačinky Švestkový koláč

O FTV Prima Management Volná místa Press Reklama Castingy a výzvy HbbTV Kontakty Podmínky užívání Zpracování osobních údajů Cookies Nápověda Vlastník FTV Prima spol. s r.o. Redakce Nahlásit chybu Nastavení soukromí
App Store Google Play
© FTV Prima spol. s r.o.