CNN Prima News vysokorychlostní železnice

vysokorychlostní železnice

Výpis příspěvků ke štítku „vysokorychlostní železnice“

Kupka: První vysokorychlostní trať v ČR se začne stavět v roce 2025. Půjde o úsek na Moravě

Aktualizováno

Výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí (VRT) mezi Brnem a Přerovem by měla začít v příštím roce. Práce na úseku mezi Brnem a Břeclaví začnou v roce 2026, úsek Moravská brána pak nejpozději v roce 2028. Na páteční pražské konferenci pořádané Svazem podnikatelů ve stavebnictví to řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Mluvil také o podobě plánovaných železničních tunelů pod Prahou nazývaných Nové spojení II nebo metro S.

Dálniční síť má být hotová do deseti let, potvrdil Kupka. Důležité úseky vybudují soukromníci

Pokud má být základní dálniční síť v České republice dobudována do deseti let, je nutné, aby se na klíčových stavbách podílely soukromé společnosti formou PPP projektů. Novinářům to v úterý sdělil ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Tímto způsobem by mohl být dostavěn například Pražský okruh, středočeský úsek dálnice D3, či dokonce některé zásadní železniční stavby. Bez dobudování dopravní infrastruktury přestaneme být podle Kupky konkurenceschopní.

Dokončená dálniční síť, dráha na letiště či první rychlovlaky. Jak by mělo vypadat Česko 2030

Přestože infrastrukturní stavby v posledních dekádách nerostly takovým tempem, jak by si čeští mohli přát, úřady slibují, že by se to mělo v příštích letech změnit. Vláda věří, že základní dálniční síť bude dokončená do roku 2030, ve stejném roce by měli mít lidé také možnost cestovat na prvních úsecích vysokorychlostních železnicí nebo vlakem z centra Prahy na Letiště Václava Havla. Podívejte se, jak by podle slibů mělo Česko v roce 2030 vypadat.

Dálniční boom i rychlotratě. Velkolepé plány malují Česko jako dopravní zemi zítřka

Přestože se každý rok otevírají maximálně desítky kilometrů nových dálnic, stát neustále slibuje, že nás hlavní boom teprve čeká. A to brzy. Dopravní situace v Česku by dle plánu měla být úplně jiná než dnes už v roce 2025. Kromě výrazného rozšíření silničních tepen stát počítá také s výstavbou prvních vysokorychlostních tratí a blíž k dokončení by mohla být i dráha na Letiště Václava Havla. Následující řádky nabízí přehled zamýšleného zvýšení tuzemského cestovního komfortu v nejbližších letech.

Česká železniční síť zaostává. Jezdí se stejně jako za první republiky, říká Fiala

Česká železniční síť patří dlouhodobě mezi největší bolavá místa tuzemské dopravní infrastruktury. Zemi nadále chybí tolik diskutované rychlotratě a doposud vázne i rekonstrukce stávajících koridorů. Kritické hlasy z opozice upozorňují, že vláda železnici zanedbala a jezdí se po ní stejnou rychlostí jako za první republiky, což vláda odmítá. Nepříjemnou ukázkou stavu českých tratí může být i příklad spojení mezi Brnem a Ostravou, kde se bude minimálně dalších deset let jezdit pouze po jedné koleji.

NEPRŮJEZDNÉ ČESKO: Zrušení stavebního zákona by bylo to nejhorší a přineslo by destabilizaci, tvrdí Birke

Úprava odsouhlaseného stavebního zákona či jeho zrušení po nadcházejících říjnových volbách do Sněmovny by přinesly destabilizaci při výstavbě klíčových dopravních staveb v Česku a bylo by to to nejhorší, co by se mohlo stát. Tak komentoval možné ohrožení budování dálnic a vysokorychlostních železnic v zemi poslanec ČSSD Jan Birke, zároveň též starosta východočeského Náchoda na hranicích s Polskem.