Médium, které rozpoutalo revoluci. Svět slaví den televize, vznikl i globální TV spot

Televizní společnosti po celém světě oslavují 21. listopad. Na toto datum totiž připadá Světový den televize – média, jehož kořeny sahají více než sto let zpět, a které se i přes nástup internetu těší obrovské pozornosti. V rámci každoroční iniciativy Organizace spojených národů (OSN) se bude po celém světě vysílat a sdílet třicetisekundový spot. Výjimkou samozřejmě nebude ani televizní stanice CNN Prima NEWS.

Mediální „svátek“ oslavuje skutečnost, která platí po celém světě. Televize dokáže přitáhnout lidi více než kterékoli jiné médium. V dnešní době je navíc neustále k dispozici – doma, na cestě, na malých i velkých obrazovkách, živě nebo na streamu. Nabízí jak společné, tak osobní zážitky.

Před 26 lety OSN vyhlásila 21. listopad Světovým dnem televize jako připomínku dne, kdy se v roce 1996 uskutečnilo první Světové televizní fórum.

„Televize hraje zásadní roli při upozorňování na důležité otázky a formování názoru veřejnosti. Pomáhá lidem udržet si přehled o tématech, na nichž záleží. Od míru a bezpečnosti po změnu klimatu, od pandemie k nerovnosti. Zároveň je symbolem globální komunikace, která nám může pomoci společně najít řešení světových problémů,“ prohlásila Sherri Aldisová, ředitelka Regionálního informačního centra OSN (UNRIC).

Od samého počátku sleduje televize vývoj společnosti a přitahuje pozornost k mediálně zajímavým událostem a společenským otázkám. Existuje celá řada důvodů, proč se těší přízni diváků – přináší informace, kterým věří, kvalitní seriály, které je fascinují, filmy, které je upoutají, či obsah, který  zaujme jejich pozornost.

Poslední položka je čím dál důležitější pro značky, které chápou dopad této metriky: čím je pozornost věnovaná reklamě větší, tím lepší jsou obchodní výsledky. Televize dosahuje jedné z nejvyšších a nejstabilnějších úrovní pozornosti jak v obsahu, tak v reklamě. Efektivitě tohoto média se nic nevyrovná.

„Televizní průmysl neustále pracuje na sofistikovanějším poznání pozornosti věnované reklamě. Poskytovatelé obsahu a značky soutěží o pozornost spotřebitelů a tato nová metrika nám pomůže názorně předvést, že televize přináší krátkodobé i dlouhodobé výsledky, které vyžadují tvůrci programu i zadavatelé reklamy. U příležitosti Světového dne televize si posvítíme na vznikající ekonomiku pozornosti a oslavíme roli, kterou v ní hraje televize ve všech svých podobách,“ doplnila Katty Roberfroidová, generální ředitelka Evropské asociace televizní a rádiové reklamy (EGTA).

Tagy: