
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Koalici Pirátů a STAN vedou do voleb nejen straničtí předsedové Ivan Bartoš a Vít Rakušan. Výrazné osobnosti má středolevé uskupení i v dalších kandidátech. K úspěch v říjnových volbách můžou pomoci například poslanci, jako jsou Olga Richterová (Piráti) či Petr Gazdík (STAN). Zajímavou postavu má koalice v bývalém hejtmanovi Plzeňského kraje Josefu Bernardovi, který byl dříve v ČSSD.
Ministr dopravy, průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) se dostal do slovní přestřelky s pirátským poslancem Ondřejem Polanským. Pod billboardem hnutí ANO, na němž bylo heslo „Budeme nás bránit před Pirátostánem“, se totiž objevil zpětně zaplacený plakát koalice Pirátů a STAN. Podle Havlíčka jde o krádež reklamní plochy, Polanský argumentoval tím, že jde o reakci na lživé vedení kampaně ze strany ANO, zaznělo v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS.
Dálnice D1 je hotová a ke slavnostnímu otevření dojde dříve, než se plánovalo, pochlubil se ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS. Volby do Poslanecké sněmovny nevnímá jako důvod, proč by se mělo otevření dálnice odkládat, dodal. Podle pirátského poslance Ondřeje Polanského ale dálnice není zcela kompletní – co se nestihlo opravit, to vláda jednoduše „odstřihla“, oponoval Havlíčkovi.
Dálniční okruh kolem Prahy a dálnice D35 mají získat status staveb národního zájmu a znamenají prioritu pro ODS. V předvolební debatě CNN Prima NEWS to řekl Martin Kupka, místopředseda strany, náměstek hejtmanky Středočeského kraje, starosta obce Líbeznice a poslanec ODS.
Česká republika se propadá nejrůznějšími žebříčky mapujícími kvalitu silniční a dálniční infrastruktury. Zatímco před 15 lety byly tuzemské silnice padesáté nejlepší na světě, dnes se Česko řadí až někam do osmé desítky. „Vidíme zde absenci dlouhodobého rámce výstavby dopravní infrastruktury,“ řekl v rozhovoru pro CNN Prima NEWS poslanec Ondřej Polanský (Piráti), místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu.
Někteří němečtí strojvedoucí se nechali slyšet, že se bojí na české koleje vyjet, tragická nehoda u Domažlic jejich obavy ještě podpořila. „Víme o tom, proto jsme za účelem zvýšení bezpečnosti zainvestovali do lidského faktoru, odpočinku a úpravy doby strávené řízením,“ konstatoval v pořadu 360° na CNN Prima NEWS náměstek ministra dopravy pro řízení Sekce nesilniční dopravy a mezinárodních vztahů Jan Sechter.
Zuzana Majerová Zahradníková věří, že krize v hnutí Trikolóra už byla zažehnána, ve volbách by jí udělal radost dvouciferný výsledek. V úctě má některé konkurenční poslance, třebaže jsou názorově jinde. Dobré vztahy má například s Janem Skopečkem z ODS, po lidské rovině jí nevadí Pirát Ondřej Polanský a humorem ji baví Jaroslav Foldyna z SPD, řekla ve speciálu 360° Pavlíny Wolfové.
V Česku se podle Asociace autobazarů i Ústředního automotoklubu (ÚAMK) ve velkém stáčejí tachometry automobilů. Důvodem je podle nich například fakt, že české úřady nemohou kontrolovat historii dovážených ojetin v mezinárodních databázích i mírnější postihy než v zahraničí. Nic se nezměnilo ani po dvou letech, kdy za přestupek hrozí až půlmilionová pokuta. Kraje ji neudělily ani v jednom případě. Politici proto mluví o změně zákona.
Systém péče o silniční a dálniční mosty nefunguje. Stát nemá přehled o jejich stavu, tempo oprav je pomalé, stát zanedbává kontroly, údržbu a opravy silničních i dálničních mostů. Vyplývá to z prověrky, jejíž výsledky dnes zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ).
Každý typ zabezpečovacího zařízení na tratích v České republice ovlivňuje lidský faktor, chybu může udělat výpravčí, strojvedoucí vlaku nebo dispečer. Ani na hlavních koridorech není zabezpečovací zařízení zcela zautomatizováno, popsal zkušený strojvedoucí. Řešením je podle něho zavedení zabezpečovacího systému s označením ETCS, který je ale velmi drahý.
Vláda chce prosadit novelu liniového zákona, který má zrychlit výstavbu dopravní a další infrastruktury. Poslanci o tom budou hlasovat ještě tento týden. Novela zákona by také mohla omezit možnost se proti stavbám dálnic bránit. Podle dopravního experta Iva Rýce je potřeba zákon nový, ne pouze jeho novela.