Luka EV: Nový český elektromobil přijde na trh v létě, stát bude lehce pod milion

České dvoumístné retro-kupé s elektrickým pohonem by se na trh mohlo dostat v polovině příštího roku. Jde o výrazně inovovanou variantu již dříve vyvinutého elektromobilu. Atraktivně vyhlížející stroj by měl na jedno nabití ujet přes 300 kilometrů a vyvinout až 140 km/h.

Česká společnost MW Motors ze Štěnovic předvedla poslední evoluci svého elektromobilu Luka EV. Novinka by měla pohladit oko i duši každého fanouška klasických vozů, zároveň má ale potěšit také příznivce elektromobilů. Luka EV je totiž luxusním retro elektromobilem postaveným na hliníkovém podvozku, který svým designem odkazuje na vozy z přelomu 50. a 60. let minulého století. V konturách líbivé karoserie by znalec mohl pozorovat inspiraci vozy Aston Martin DB4, VW Karmann-Ghia nebo Triumph GT6.

Nečekaná změna

Luka EV přitom není až takovou novinkou, jak by se mohlo zdát. Už v roce 2018 byl představen první funkční prototyp. Poháněn měl být čtyřmi elektromotory přímo v kolech a do prodeje měl přijít už v příštím roce, a to za cenu začínající těsně pod milionem korun. Minulý čas je ale v tomto případě opravdu na místě. Společnost MW Motors totiž nedávno oznámila, že „po opravdu pečlivém zvažování jsme se těsně před zahájením výroby rozhodli pro zásadní přepracování celého auta…“

Původně se totiž kupé předvedlo s koncepcí čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu. Nová verze s označením Traditional má jednodušší techniku, místo čtyř elektromotorů o výkonu 12,5 kW (tedy celkem 50 kW) má jeden o výkonu 55 kW pod kapotou. Má tedy vyšší výkon a dokonce i větší kapacitu baterií. Dva články Li-Ion mají dohromady 26,4 kWh, dojezd je díky tomu podle výrobce 310 km.

Všechno jinak

I přes poměrně slabší výkon má vůz díky nízké hmotnosti (886 kg) docela dobrou dynamiku – z 0 na 100 km/h se rozjede za 9,8 sekundy. Zrychlování se ale zastaví už na 140 km/h.

Změnami prošlo i řízení, brzdy, baterie a přibyla také nabíječka s vyšší kapacitou. „Soustředili jsme se na vyšší bezpečnost a lepší řiditelnost vozu. Nyní finalizujeme výrobní data karoserie pro výrobu ,GOLDEN‘ samplu, který bude v 1. pololetí 2023 homologován a následně bude Luka EV konečně uvolněn do předprodeje,“ píše ve své tiskové zprávě výrobce.

Propracovanější by měl být také interiér. Pasažéři jsou obklopeni kombinací kůže a prvků z uhlíkových vláken. Čistý vzhled narušují pouze kruhové větrací otvory a dotyková obrazovka. Řadicí páku byste ale hledali marně. Místo ní se nachází pouze jednoduchý otočný ovladač pro přepínání mezi režimy pro jízdu vpřed, vzad a neutrál.

Přijede?

To, jak to s Lukou EV nakonec dopadne, je prozatím ve hvězdách, každopádně ale jde o zajímavý počin. To platí i o ceně, která by se měla s rezervou vměstnat do milionu korun. Jestli to je málo, nebo hodně, necháme na zvážení laskavého čtenáře.

Kromě nové varianty kupé Luka EV představila automobilka MW Motors nedávno také off-roadový model Spartan, který je elektrifikovanou konverzí tradičního ruského tereňáku UAZ na elektromobil.

Tagy:
léto elektromobil elektromobilita elektromotor Luka Štěnovice Luka EV český elektromobil MW Motors Aston Martin DB4 Volkswagen Karmann-Ghia Triumph GT6