Makro slaví 25 let na českém trhu. Nabízí tři dny plné delikates

Makro slaví 25 let

Milujete jídlo, ale nejlépe si ho vychutnáte, když vaří někdo jiný? A co kdybyste až pod nos dostali jídlo od vyhlášených profesionálů? Jestli se vám taková představa líbí, určitě byste neměli vynechat gastronomickou akci roku, která už ve čtvrtek startuje v pražském O2 universu. Makro Czech Gastro Fest. Akce je součástí oslav velkoobchodu Makro, který na českém trhu funguje už čtvrt století.

Pro zvídavé kuchyňské kutily, mlsné jazýčky i pro profesionály z oboru gastronomie. Makro Czech Gastro Fest je určen všem. Nabízí nejen talíře plné výborného jídla, ale také inspiraci a zábavu. A to až do soboty 6. května. Spolu s Českým gastronomickým institutem ho pořádá velkoobchod Makro, který letos slaví 25 let na trhu. „Jsme pyšní hlavně na to, že slavíme 25 let vztahů s našimi zákazníky, zaměstnavateli, dodavateli, s lokálními institucemi atd. My jsme oslavy odstartovali už v září velkolepým narozeninovým eventem. A pokračujeme dál, nabízíme našim zákazníkům spoustu akcí na podporu prodeje, nabízíme limitované edice a třešničkou na dortu je právě Makro Czech Gastro Fest, který bude vyvrcholením těch oslav. Je to jedinečná událost, na které nikdo z gastro oboru a nikdo, kdo má co do činění s Makro, nesmí chybět,“ má jasno Lenka Slezáková, vedoucí oddělení marketingu a komunikace společnosti Makro.

Nové kuchařské naděje

A vedle slavení a veselení startuje také program na podporu 25 českých kuchařských nadějí. „Máme desítky tisíc zákazníků, kteří s námi založili podnikání, rostou s námi, ale zároveň víme, že gastronomie se posouvá dál. Vidíme, že je tady spousta mladých talentů v gastronomii, kteří přichází s novými trendy, s novými koncepty, takže jsme se rozhlédli po trhu a některé, kteří dávají nový šmrnc nebo energii do gastronomie, jsme oslovili do programu 25 nadějí,“ vysvětluje vznik programu Lenka Slezáková v pořadu Nový Den.

Jednou z kuchařských nadějí, které se do něj zapojily, je i Petr Pavlů, majitel Pedro's Streetfood Bistra, kde se gastronomii snaží pojmout neobvyklým způsobem. „Většina gastronomických zařízení v turistických oblastech, kde se vyskytujeme, což je třeba Lednice nebo Mikulov, spoléhá právě na turisty. My jsme chtěli přidat něco víc. Aby lidé měli nejenom dobré jídlo, ale měli i zážitek. Takže tam přijdete, někdo se na vás usměje, máme tam hezký dresscode. A co se týče jídla, tak pracujeme se špičkovými surovinami, možná lepšími než běžné restaurace, a všechno si vyrábíme sami. A tím kontrolujeme kvalitu a hostům se snažíme servírovat to nejlepší, co dokážeme,“ vypráví mladý kuchař.

Jídlo si musíme užít

V kuchyni Petra Pavlů hraje prim maso - smaží se bugery, ale pečou se i trhaná masa. „Dlouho pečeme - 12 až 13 hodin. Masa různě konfitujeme, děláme různé fúze Asie, Ameriky, třeba burger s asijskými surovinami. Anebo Mexiko - děláme taccos, quesadilly. Ale s přidanou hodnotou, že je to taková, s prominutím, prasárnička, která vám vykouzlí úsměv na tváři,“ říká Petr Pavlů též s úsměvem na rtech.

A o čem mluví, dá všem, kteří na Makro Czech Gastro Fest dorazí, také ochutnat. „Přivezeme dvě největší pecky, co prodáváme a co mají i největší úspěch u zákazníků. A jedním z těch receptů je El Cubano sandwich. Je to 13 hodin pečené vepřové ramínko, které je marinované na limetkách. Potom se natrhá a zapeče v máslovém rohlíku. A je to obrovská exploze chutí, protože je tam několik vrstev různých ingrediencí,“ zmiňuje majitel bistra první z receptů a vzápětí dodává druhý: „Hot dogs s texaským chilli, které se vaří několik hodin s hovězím. Je to udělané z vyzrálého hovězího krku. Je trošku pálivé, trošku kyselé, jsou v něm různé aspekty, chceme nabídnout různou paletu chutí.“

Makro Fresh Market

Kromě kulinářských show a restaurací bude součástí Makro Czech Gastro Fest i Makro Fresh Market.

„Obrovská hala bude krásně nadesignovaná našimi čerstvými surovinami. Najdete tam široký výběr masa, ryb, ovoce, zeleniny, mléčného a uzenin. A není to jenom o tom, že chceme ukazovat širokou paletu, kterou prodáváme. Ale připravili jsme si i pro gastro profesionály program, který se jmenuje chytrý kuchař. Ukazujeme, jak použitím některých našich surovin ušetřit hodně času v kuchyni. A to jak energii, tak lidské síly,“ slibuje Lenka Slezáková.

A v lákání pokračuje dále: „Zároveň tam máme úplně úžasný, a na něj se hrozně těším, Signiture dezert od Heleny Fléglové, který připravila ve spolupráci s Veronikou Arichtevou (článek o dezertu z bílé čokolády a malin najdete tady). Použili čokoládu a maliny a vypadá to úplně báječně. A taky Signiture drink, který je postavený na rioba apertivo,“ pokračuje ve výčtu lákadel s tím, že všichni, kdo na Makro Fresh Market přijdou, budou moct ochutnat obří mortadellu, rybí maso či pečenou pražskou šunku a dalších vybraných lahůdek.

Nakonec právě vybrané suroviny jsou tím, co velkoobchod Makro s jejich odběrateli spojuje. „Makro je podle mě obrovský partner každého podnikatele a v gastronomii obzvlášť. Jeho výhodou je, že tam seženete všechno. Ty suroviny jsou základ, ale jde i o to, že když jste úplně začínající podnikatel, tak přijdete do Makra a nakoupíte si prakticky úplně všechno, co potřebujete,“ říká Pavel Petrů.

Tenhle Gastro Fest si nenechte ujít

MAKRO CZECH GASTRO FEST se koná již 4.–6. května v pražském O2 universum. Během třídenního svátku gastronomie proběhne i národní finále světové soutěže Bocus d´Or, která je v kulinárním světě považovaná za obdobu filmových Oscarů.

Kompletní program festivalu, bonusové informace a prodej vstupenek na akci najdete na www.makroczechgastrofest.cz

Tagy: