Nástraha na zákazníky? V krizi obchodníci lákají na velké slevy, vydrží ale jen dočasně

Přestože léto nekončí, obchody odstartovaly letní výprodeje oblečení

Přestože léto zdaleka nekončí, obchody už odstartovaly letní výprodeje oblečení. A není se co divit. Drahota je v Česku všudypřítomná a sleva je cestou k získání zákazníků. I proto, že podle statistik vyskočily ceny oblečení v prvním čtvrtletí letošního roku o více než 18 procent.

Sleva, sleva, sleva a zase sleva. Výlohy a poutače lákají k nákupům. „Slevy jsou stále, častěji ale v mnohem menší míře než třeba právě před rokem,“ říká ekonom Pavel Peterka. To potvrzují i další odborníci.

„Myslím, že marketing hraje určitě velmi významnou roli. Každý očekává, že na podzim to nemusí být úplně ideální. V ceně se může odrazit i ‚předzásobení‘,“ přibližuje ředitel Asociace textilního-oděvního-kožedělného průmyslu Jiří Česal.

„Velká část českých domácností očekává zhoršení své životní situace v dalších dvanácti měsících. V momentě, kdy se zhorší ekonomická situace, vystačíme si s jednou kvalitní zimní bundou a nepotřebujeme tři. Obchodní řetězce to sledují a tuší, že domácnosti mají tendenci omezovat zbytné výdaje a kupují jen to, co měly v plánu,“ doplňuje ekonom Peterka.

Obchodníci nabízejí slevu až 70 procent, která by podle ekonomů mohla vydržet zhruba do poloviny září, kdy už se na pultech začne objevovat nová podzimní kolekce. „Nakupuji ve slevách, abych ušetřila, protože jsem mladá studentka,“ svěřila se CNN Prima NEWS jedna z dotázaných. „Jezdím do Polska nakupovat a tam je všechno mnohem levnější,“ dodal další.

Podle odborníků se za posledních deset let ceny oblečení spíše snižovaly, což se muselo odrazit i na jeho kvalitě.

Tagy: