Hororová dovolená houslisty Šporcla. S rodinou čelil výhrůžkám, trápily je zdravotní potíže

Po dvou letech restrikcí si i uznávaný houslista Pavel Šporcl toužil užít zaslouženou dovolenou v zahraničí. S rodinou proto zamířil k moři do Maroka. Namísto relaxu a užívání si volných chvil však čelil vyhrožování, trápily ho zdravotní potíže a nepohodl se s cestovní kanceláří. O svém zážitku informoval sledující na Facebooku.

„Pokud jedete do Maroka, v kostce vám shrnu, co se stalo a jak se cítíme.“ O pocity ze svého pobytu na dovolené, která se chýlí ke konci, se Šporcl se sledujícími podělil ve středu na svém Facebooku. Že si klidu v resortu neužije, začal prý tušit už při příjezdu na místo.

„Našemu výletu do pětihvězdičkového hotelu Iberostar Saida jsem od začátku říkal 4+1. Tedy čtyři ženy: Bára a tři dcery – Lily, Violetta a Sophia, a já. Cesta proběhla bez větších problémů. O to větší ale bylo překvapení, když jsme dojeli na místo. Už při příjezdu do hotelu a příchodu na pokoj nám bylo jasné, že má tato lokalita ke standardům podobných hotelů hodně daleko,“ uvedl  houslista.

Vzkázal, že se hotel o pět hvězdiček ani neotřel. „Dal bych mu tak tři, a i to je v některých ohledech moc. Mám popsanou celou stránku A4 věcí, které byly špatně – od nefungující wi-fi, přes špínu na pokoji a v restauraci, hlasité a neustále jezdící skútry na hotelové pláži, která byla ‚hotelová‘ pouze na webových stránkách,“ vypsal některé z nich.

Problémy z neumytých sklenic

Tím však problémy nekončily, ba naopak. „Polovina Čechů z naší skupiny, včetně nás, dostala po pár dnech průjem z neumytých sklenic nebo špatně uvařeného jídla. Někteří měli potíže i tři dny poté, co se vrátili do Česka,“ uvedl Šporcl. Krajané, kteří po týdnu odjížděli domů, chtěli rodině houslisty pomoci.

„Dali nám všechny možné léky na průjem a další potíže, včetně vynikající višňovice, abychom to tady ještě týden zvládli a alespoň něčím mohli dezinfikovat organismus. Byli nesmírně solidární a za to jim tímto moc děkujeme,“ vyzdvihl pomoc. Vrchol trápení však teprve přišel, a to ve chvíli, kdy šla hudebníkova manželka na recepci řešit situaci.

„Chodila tam pravidelně, neboť se problémy s čistotou, nefungující klimatizací, zablokovanými kartami ke vstupu do pokojů či netekoucí vodou stále opakovaly. V recepci jí řekli, ať počká na hlavního manažera,“ líčil. Když k setkání došlo, upozornila manželka muže na pravděpodobné problémy s kvalitou jídla a čistotu.

Na manželku volal policii

V té chvíli se však měl manažer rozčílit. Ženě začal vyhrožovat policií a vykázáním z hotelu. „Začal ji dehonestovat, křičet o respektu a opakoval, že jsme v Maroku a na vše si musíme zvyknout. Prý se přejídáme, a proto máme všichni žaludeční problémy,“ sdělil podle Šporcla manažer. Do situace se tak vložil sám houslista. „Jasně jsem řekl, že si něco takového na dámu a klientku nemůže dovolit,“ uvedl houslista.

Jenže manažer opáčil, že je mu to jedno a ať si Šporcl klidně napíše na hlavní ústředí a majitelům hotelu. Že se jedná o tvrzení proti tvrzení. Hudebník začal jednat. Komunikoval jak s delegátkami, tak s vedením cestovní kanceláře Exim Tours, která jim pobyt zprostředkovala. Pomoci se však nedočkali. Ačkoliv jednou z možností bylo odcestovat okamžitě zpět do Česka, v letadle nebylo místo.

„Dokonce nebylo ani zřejmé, že nám Exim Tours vrátí část peněz za nevyužitý pobyt. Další kompenzací byl přesun do hotelu stejné kvality, jenže to bychom si nepomohli. Případně jsme si mohli připlatit přes 40 tisíc korun a přestěhovat se do hotelu ‚vyšší kategorie‘. Doplatek jsem ale odmítl, kancelář nás měla přesunout zdarma,“ domníval se Šporcl.

Situaci hodlá řešit

Z péče o klienty je hudebník šokovaný a zklamaný. „Z centrály v Praze nám řekli, že se incident stal za zavřenými dveřmi a jde o tvrzení proti tvrzení. Navíc vzkázali, že muž, který na Báru posílal o den dříve policii a vyhazoval nás z hotelu, o nás nechce přijít a byl by rád, kdybychom se tvářili, jako by se nic nestalo. To nám řekla cestovní kancelář, která se má o své klienty starat,“ dodal.

Nyní hodlá celou situaci řešit. „Budu si stěžovat nejen na celosvětové vedení společnosti Iberostar, ale především budeme od Exim Tours požadovat vrácení peněz za tento zpackaný zájezd. A už vím, že nebudeme jediní, protože mnoho Čechů zde, co se kvality týče, zažilo to samé, co my,“ uzavřel.

Tagy: