Politolog Kubáček ke komunálním volbám
Pokud se kampaně dělají chytře, mohou zaujmout. Někteří si však dělají z kandidatury srandu a voliče mohou i urazit. V pořadu Nový den to uvedl politolog Jan Kubáček. Jednání desítek kandidátů odsoudil a nazval jej vlnou „prčálismu“.
„Někdy můžete kampaň udělat za levno, je ale nutné dělat ji chytře, být viděn v terénu i tematicky. Někteří si to však přeložili tak – a já to považuji za největší vraždu politické komunikace – že si politik dělá srandu. Mnohdy ale nevíme, z čeho nebo koho – z voleb či voličů? Humor do volební komunikace příliš nepatří,“ podotkl ve vysílání CNN Prima NEWS Kubáček.
V letošním roce se do komunálních a senátních voleb přihlásilo velké množství kandidátů. „Mnohdy ale nevím, co myslí vážně. Tentokrát ani nejmenuji (nejbizarnější) případy, byly jich desítky. Pro mě bylo velkým překvapením, že má řada kandidátů pocit, že je kandidatura sranda, bude to hezké v životopisu a neuvědomují si, že to voliče může odradit i urazit,“ pokračoval politolog.
Peníze lepší výsledek nezaručí
Zdůraznil, že voliči následně k volbám nemusí dorazit dlouhodobě. „Zažíváme neskutečnou vlnu prčálismu, která skončí velkou blamáží,“ predikoval. Okomentoval také kampaň hnutí ANO, která má být tou nejdražší. Očekává se, že za předvolební kampaň hnutí Andreje Babiše utratí více než sto milionů korun.
„Více peněz lepší výsledek automaticky nezaručí. Na voliče zabírá, když je v nabídce charismatický lídr v obci, znásobený oblíbeným lídrem v republice. Témata se ho musí dotýkat a promlouvat skrze jeho životní úroveň, strasti, potřeby,“ podotkl. Doplnil, že klíč k úspěchu například u Babiše spočívá v tom, že je disciplinovaný a naslouchá svým marketérům.
Kdo vytvořil efektivní předvolební kampaň? A jaký trend aktuálně voliče provází? Nejen to se dozvíte ve výše přiloženém videu.