Rusko si z trucu založilo vlastní fastfood Strýček Váňa. Logem se podobá McDonald's

Rusové vzali prodejny před uzavřením útokem

Jak začínají sankce pociťovat Rusové?

Fastfoodový gigant McDonald's uzavřel minulý týden v Rusku své prodejny v reakci na invazi na Ukrajinu. V největší zemi světa se tak narychlo zakládá fastfoodový řetězec Strýček Váňa, který má znovu rozradostnit miliony lidí, kteří oplakávají odchod svých oblíbených burgerů. Ruská franšíza se logem až příliš nápadně podobá svému americkému vzoru.

Stačilo vzít logo McDonald's. Otočit ho o 90 stupňů. A přidat žlutý pruh, kterým se z legendárního písmena „M“ stalo „B“ (které se v cyrilici čte jako „V“) .

Tak se v Rusku za pár dní zrodil fastfoodový řetězec Strýček Váňa, který má v zemi nahradit odcházející McDonald's. Pravděpodobně tak využije i jeho bývalé prostory.

Že tvorba loga nedala Rusům příliš zabrat, dokládá i fakt, že onen žlutý pruh a k němu přilepené písmeno „M“ perfektně nedoléhají, a na logu je tak patrný oku nelahodící vystrčený žlutý pixel.

Odchod kultu byl šokem

Když americký fastfoodový řetězec ohlásil minulý týden, že z Ruska odejde, mnozí lidé byli v šoku. Nakupovali burgery do zásoby nebo natáčeli posmutnělá videa na sociální sítě. Místo v jejich srdci teď má nahradit fastfoodová prodejna pojmenovaná po postavě z dramatu literáta Antona Pavloviče Čechova.

Americký McDonald’s spravoval v Rusku 850 poboček, které teď zejí prázdnotou. Podobně se stáhly ze země v reakci na válku na Ukrajině také další ikonické značky jako Starbucks, Apple nebo Coca Cola. Informoval o tom britský web Express.

O tom, že by mohly fastfoodový řetězec z USA nahradit v Rusku prodejny s názvem Strýček Váňa, se spekulovalo už minulý týden. Tehdy se hovořilo také o tom, že fastfood nebude nabízet americké burgery, ale spíše se přikloní k „nezápadním“ karbanátkům. Za vlastnictvím Strýčka Váni mají stát ruští podnikatelé.

Tagy: