INTERVIEW, Petr Pavlík - 14.12. v 12:30
Zvýšená poptávka přijde pravděpodobně příští pondělí, neboť od tohoto data většina potravin vydrží do Štědrého dne, uvedl v pořadu Interview CNN Prima NEWS šéf české části společnosti Rohlík Petr Pavlík. Zmínil také, v čem se on-line obchod musel od jara poučit. V druhé vlně pandemie podle něj o nové zaměstnance neměli nouzi, přišli k nim totiž lidé, kteří pracovali v turistických odvětvích, v letecké dopravě nebo v restauracích.
„Čekáme, že v pondělí bude vrchol poptávky. To je období, kdy zákazník začne nakupovat na Štědrý den a čerstvost potravin a jejich expirace vydrží,“ uvedl v pořadu Interview Petr Pavlík. Upozornil, že letos to budou pro Rohlík už šesté Vánoce, takže mají zkušenosti a vědí, kdy se poptávka zvedá.
Technickým omezením pro objednávky jsou podle něj sklady. „Ale tím, že máme nové, jsme schopní mnohem lépe poptávku zvládnout,“ podotkl.
V pondělí vláda rozhodne o tom, zda se Česko znovu přesune do čtvrtého stupně v protiepidemickém systému PES. Podle Pavlíka to pro Rohlík může znamenat navýšení poptávky, i když dopad opatření zrovna na potravináře nebude tak dramatický. Větší nápor mohou mít specializované obchody, které se zaměřují například na domácí potřeby.
I přesto se Rohlík předzásobuje trvanlivými výrobky. „Abychom se vyloženě ve dnech před Vánocemi už mohli zaměřit jen na příjem čerstvých potravin. Je potřeba naplánovat, aby bylo dost lidí, kteří připravují objednávky ve skladech, a zajistit dostatečný počet kurýrů. Jedná se o kontinuální přípravu už několik týdnů, abychom to dokázali zvládnout,“ popsal Pavlík.
Dodal, že při zavření obchodů se poptávka může vyvinout jakýmkoliv směrem. „Ale my jsme připraveni pokrýt i její navýšení. Do dvou hodin od objednání jsme schopni zavézt objednávku zákazníkovi v předpokládaných patnáctiminutových oknech,“ zdůraznil Pavlík. Nárůst poptávek internetovým obchodům podle něj začne v okamžiku, kdy vláda zpřísňuje protikoronavirová opatření. „Když zákazník ví, že už nemůže do kamenného obchodu, přechází do on-linu,“ podotkl šéf Rohlíku.
O zaměstnance nemáme nouzi
Na rozdíl od jara teď Rohlík podle Pavlíka umí plánovat lépe celý tok objednávky od okamžiku, kdy si zákazník objednává. „Na jaře v prvních dnech pandemie naše weby nestačily, ale už se to nikdy nestalo,“ uvedl Pavlík s tím, že zároveň průběžně nabírají nové zaměstnance. „V létě jsme měli nedostatek kurýrů, ale s druhou vlnou pandemie v září se situace dostala na opačnou stranu. Teď nemáme problém sehnat dostatek zaměstnanců jak do skladů, tak kurýrů,“ podotkl.
Podle něj je Rohlík jistotou zajímavého výdělku pro spoustu povolání. „Myslím, že jsme se stali alternativou pro řadu zaměstnání, která byla omezená a věřím, že spousta kolegů s námi zůstane i poté, co se opatření uvolní. Přichází k nám lidé, kteří pracovali v turistických odvětvích, v letecké dopravě, v restauracích a podobně,“ vyjmenoval Pavlík.
V pořadu Interview také upozornil, že si firma zakládá především na tom, jak se kurýři chovají k zákazníkům. „Každá rozvážka má zhruba dvanáct nákupů a my chceme, aby se kurýr choval ke každému zákazníkovi, jako by to byl jeho první a aby se i v současné situaci dokázal usmát, být příjemný. Pokud dojde k nějakému problému, aby jej dokázal velmi dobře vyřešit,“ vysvětlil šéf Rohlíku.
Dodal, že jejich kurýry v uplynulých letech nejvíc překvapila například objednávka pěti dodávek s pitnou vodou pro sportovní klub či dodávka plná mléka na Chili festival v Brně.
Rozhovor Lucie Hrdličkové s Petrem Pavlíkem si můžete poslechnout i jako podcast:
Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts, Castboxu a dalších platformách.